Borttagen festtråd?

M

Mark

Jag gjorde igårkväll en tråd i gnägg-forumet om en hårdocksfest som är i Gbg samtidigt som det är Gbg Horse show.

Jag gjorde den igårkväll och strac efter det gick servern upp och ner. Kan den ha försvunnit av misstag, eller är den bortagen för att man inte får göra trådar om fester med hårdrock som tema?

Mark som vill veta om han ska göra en ny likadan tråd, eller formulera sig på annat sätt i en nästkommande tråd.

Sv: Borttagen festtråd?

Det var nog inte hårdrocken som gjorde att den rök.

Det var nog talet om alkoholhaltiga drycker till salu :angel:
Nu var det ju inte jag som tog bort den, men jag hade papperskorgat den direkt. :devil:

Sedan hör en sådan tråd bättre hemma på Senior eller ÄU.
Tänk/kolla efter hur de trådarna som fått vara kvar sett ut :idea:

P.s. Jag kan tyvärr inte komma, jag är i Jönköping. Cronis, FeatherCloud o Sweep. Ni får sova ensamma en natt. Jag kommer hem på morgonkröken ;) D.s.

hehe, lämnar du lägenheten obevakad med oss? ;)
det var modigt gjort... :angel:

vad ska du göra i jkpg? det är ju nästan mina hemtrakter! :D

A_K_N skrev:
Det var nog inte hårdrocken som gjorde att den rök.

Det var nog talet om alkoholhaltiga drycker till salu :angel:
Nu var det ju inte jag som tog bort den, men jag hade papperskorgat den direkt. :devil:

Sedan hör en sådan tråd bättre hemma på Senior eller ÄU.
Tänk/kolla efter hur de trådarna som fått vara kvar sett ut :idea:

Tjenna!

Vad är problemet med att det ska säljas alkohol?

Borde inte moderator i gällande tråd isf. ta det med mig, och sen ändra "felet" eller iaf nämna varför tråden togs bort. Jaja, ingen är perfekt. Jag vill inte skälla på nån, vill bara veta vad som hände med tråden innan jag sätter mig ner och fabricerar ihop en ny.

Eftersom Gbg horseshow rör BÅDE ÄU och Senior samt att Gbg horseshow tråden ligger där tänkte jag att det vore smidigt om dom låg "nära" varann.

Är det bättre att korsposta för att nå ut båda åldersgrupperna?

Mark med hundra frågor.

Senast ändrad av en moderator:

Dubbelpostning är väldans mot reglerna det med. Likaså annonser. Var det en annonslik postning (ja, med tanke på AKNs alkoholborttagningsteori)?

Varför måste du nå ut till båda grupperna? Välj det forum som du känner att du helst vill teama upp med folk ifrån.

men om Mark nu vill 'team up' med folk från flera grupper?
/R - som ogillar olika grupper och vill se alla i en grupp.

Ja, då hjälper inte Gnägg nämvärt. Jag läser t ex Gnägg enbart ett par gånger per månad.

Men han får ändå bara posta på ett ställe. Ta det ställe där han är mest och känner sig hemma, och pm:a de viktiga individerna ur den andra gruppen som han absolut inte kan tänka sig att inte få svar ifrån.

Oh my! Nu har jag sett ditt inlägg. Uppenbarare annons får man leta efter! Den ryker nog igen.

ullo skrev:
Oh my! Nu har jag sett ditt inlägg. Uppenbarare annons får man leta efter! Den ryker nog igen.
Annons?

Det är information om en fest där där ingen har för avsikt att tjäna pengar.

Vad är fel då?

Från forumreglerna:
"Reklam, annonsering och marknadsföring är inte tillåtet på forumet. Vill man marknadsföra, sälja eller efterlysa något kan detta göras på annonssidorna, länksidorna eller genom att köpa banner-plats på sidorna."

Står inget om att man måste tjäna pengar på det. Inlägg som är efterlysningar om lämpliga butiker att hitta X eller Y i tas ju bort.

Dessutom skulle hela inlägget lika gärna kunna vara en annons i en landsortstidning...

Men håll tummarna för att moderatorn och Gunnar är snällare i sin bedömning än vad jag är vet jag!

FeatherCloud skrev:
jag tror att hon menar det faktum att du annonserar om bar (?) och tar inträde....
Jo, visst. Men med 20 kr. i inträde och bar med självkostnadspriser blir man inte rik över natt vill jag lova.

Hade man haft en buketräff på stan, och tex. pratat om att ses på Valand här i stan så hade det kostat 100 kr i inträde och sen 20 kr i garederod. Sen hade man sålt saker i baren med stor vinstmarginal.

Är jag trög eller fattar jag bara dåligt?

En förvirrad Mark

ullo skrev:
Från forumreglerna:
"Reklam, annonsering och marknadsföring är inte tillåtet på forumet. Vill man marknadsföra, sälja eller efterlysa något kan detta göras på annonssidorna, länksidorna eller genom att köpa banner-plats på sidorna."

Står inget om att man måste tjäna pengar på det. Inlägg som är efterlysningar om lämpliga butiker att hitta X eller Y i tas ju bort.

Dessutom skulle hela inlägget lika gärna kunna vara en annons i en landsortstidning...

Men håll tummarna för att moderatorn och Gunnar är snällare i sin bedömning än vad jag är vet jag!

Ja, det ska jag verkligen göra.

Hoppas att moderatorerna ser detta som en kul grej för folk på Buke att kunna göra på lördagkvällen efter att dom har varit på Gbg horseshow.

Andra fomer av buketräffar får ju ligga ute... :(

Men de är inte skrivna som en annons... med pris, vägbeskrivningar och hela kittet. Du får kanske börja formulera om dig om inlägget ryker?

"Eftersom det är så många som ska till GHShow i påsk så undrar jag om några kanske också skulle vara intresserade av att träffa mig och mina polare den 15:e? Vi har en liten hårdrocksfest då men det finns alltid rum för fler! Vad säger ni, nån intresserad?!"

FeatherCloud skrev:
hehe, lämnar du lägenheten obevakad med oss? ;)
det var modigt gjort... :angel:

vad ska du göra i jkpg? det är ju nästan mina hemtrakter! :D

Jag har ju mina vaktkatter :devil:

Lovade i ett svagt ögonblick att vara chaufför på påskaftonen, så jag lyckades dubbelboka mig. Det är ju Elmia (men vi struntar i utställningen och satsar på festen istället. Rännhola Rockers spelar).

Tror nog ni fixar att vara ensamma en kväll. :rofl:

Det finns massa TVkanaler (typ 50) med en massa underliga:o :eek: program och en popcornmaskin så ni lär nog reda er ;)

åh, du är ju värsta bästa hotellet ju! :rofl:

ja, katterna får vi se upp med ;) har en hemma hos mamma och pappa som har vissa likheter med hannibal lecter,s å jag är ju van, men 4 på en gång vet man aldrig hur det går... :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka