Borsta tänder på liiiten hund

J

Johanna-79

Ni som har mini hundar typ chihuahua, pomeranian, york och liknande, hur och med vad borstar ni smidigast tänderna på era plutthundar?

Jag har försökt borsta gaddarna på min chihuahua med en liten barntandborste men den är ändå för stor... :(

Finns det specialborstar för minihundar? Kollade i en zooaffär jag var inne i men de hade bara hundtandborstar modell större.

Såg någon munspray också som skulle förebygga tandsten och dålig andedräkt, funkar det? :confused:

Vovven är inte särskilt intresserad av att tugga på ben och annat men mjuka tugg går bra, typ dental fresh. Sen får hon även Plaque off men jag vet inte om det funkar. Äter torrfoder RC mini sensible som även innehåller sånt som ska vara bra för tänderna.

Sv: Borsta tänder på liiiten hund

Det finns ju mindre tanborstar för hunden som man sätter på sitt finger och det brukar vara smidigare lättare att komma åt i munnen. Men man får akta sig så att hunden inte biter ihop "käkreflex".

borstar med en jätteliten barntandborste, man frå göra lite i taget och sedan låta hunden vila nån minut. Ger min hund oxå dental fresh som han gillar. Skrapar tänderna på honom oxå själv om han har typ tandsten och sånt, med en skrapare jag fått från tandläkaren. Dom har gamla bara att fråga om en! Men ska man göra det själv är det viktigt att man är försiktig så man inte skadar hunden!

Jag använder eltandborsten, en oral-b med runt huvud.

Har försökt med alla mjöliga tandborstar innan, baby, barn och hund varianter men detta är helt outstanding!

Linda en gasbinda runt lillfingret och sätt på tandkräm på den. Sen är det bara att gno :) Funkar fin fint :)

KL

Oj, borsta tänderna...:o

Inte tänkt på alls.....:o

Vad för tandkräm?:confused:

Och Zizzy, men vad skrapar du tandsten.:confused:

Till min ursäkt kan nämnas att den lille får ngn sorts ben som är bra för tandvården.

Med en tandstensskrapa. :D
Går nog att köpa på de flesta välsorterade zoobutiker.
Är busenkelt att skrapa själv.

Liknande trådar

Hundhälsa Var i veckan hos veterinären för tandstensborttagning, och läget var värre än vad jag trott:cry: Hon hade extremt mycket tandsten, alla...
Svar
19
· Visningar
6 685
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Avstå jobbresor
  • Adventskalendertråden 2024
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur