börja med NH ?

J

Josse58

om man vill börja med NH- träning med sin häst, hur ska man då börja ? tips på bra övningar?

Sv: börja med NH ?

Det är svårt å sitta här o skriva hur du ska göra och hur du ska börja, men jag började med ledövningar, men sen beror det på hur hästen svarar o reagerar på dom retningar du gör. Bäst är nog att köpa en bok och gå på clinics?!

Vi tog hem en bra tränare som hjälpte oss att komma igång. Vi jobbar med Seven Games och tar ut NH-tränaren då och då för att kolla upp och gå vidare.
Vi är heelt frälsta :love: och hästarna med :love:
Efter en (1!) enda session med ledövningar och lek 1-4(eller 5?) kunde jag slå in min häst i en presenning när han stod lös i hagen :eek: :love:

ÅÅ, coolt :) min häst är livrädd för allt som prasslar, tips på bra tränare, järna nära linköping då ^^,

KRAM

om man vill börja med NH- träning med sin häst, hur ska man då börja ? tips på bra övningar?

Generellt sett anser jag att man skall ta ut en tränare de första gångerna man "börjar med NH".
Att läsa hur man gör ger dig inte kunskap nog, den som skriver itll dig över internet har ofta inte sett dig och din häst tillsammans, h*n har ofta inte heller hanterat din häst.
Den som skriver över nätet kan inte heller ge dig direkt feedback, vilket är otroligt viktigt när man "tränar" NH. (Lär sig NH).

Videor, böcker och information på nätet är ett bra komplement till en bra tränare.
En bra tränare kan aldrig ersättas med ens de bästa videor eller böcker.

Jag rekommenderar att du söker efter en NH instruktör i din närhet.
Det må kosta några slantar, men i slutändan är det mindre risk att du får problem.
NH är inte alltid uppbyggande, i fel händer (okunniga händer) så skapar det mer problem än löser dom.

hur börjar jag?

jag vill ha lite tipps på vad jag kan göra med en häst som jag ska hyra över sommaren hon är jättego och mkt framåt och hom förstår vad man menar jätte fort!
jag vill ha tipps! :D inte för svårt mest sådant som att hon ska stanna när jag stannar osv.

Sv: hur börjar jag?

jag vill ha lite tipps på vad jag kan göra med en häst som jag ska hyra över sommaren hon är jättego och mkt framåt och hom förstår vad man menar jätte fort!
jag vill ha tipps! :D inte för svårt mest sådant som att hon ska stanna när jag stannar osv.

Har du tillåtelse av hästena ägare?
Inte alla hästägare vill tat man skall hålla på med NH med deras häst.

Det allara enklaste tipset som finns Ring ut en instrutör.

Liknande trådar

Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 036
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
534
Senast: MiniLi
·
Ridning Jag behöver råd. Jag har köpt en 5 åring som inte är riden jättemycket. Nu har jag märkt att varje gång hon börjar bli trött stannar...
Svar
13
· Visningar
1 517
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
857
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama