Boots med vikter?

LinnK

Trådstartare
Visst finns det för "vanliga" hästar oxå?
(inte bara islänningar alltså?)

Det måste ju vara ett bra hjälpmedel för att bygga upp styrkan i benen?

Vars kan man köpa dem, om de finns för andra hästar dvs?

Hmm.. de går väl att använda på vilka hästar man vill... och de finns väl att köppa i de flesta ridsportaffärer tror jag... annars finns de ju på Agersta, Glirnashopen...Lillhästen i stav..

Fast jag vet inte om jag tycker att det är ett bra sätt att träna upp benstyrka :confused: jag säger inte att det skulle vara dåligt, jag vet bara inte om det skulle funka? De är ju tänkta att användas för att korrigera taktproblem... Kanske kan du fråga på islandshästforumet om deras funktion? :idea:

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·
Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
393
Senast: Nepenthe
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 859
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv