B

Bärin

Hur långt i öronen på hästen ska man stoppa in bomullen? Dum fråga kanske, men kan man stoppa in den för långt så man inte får ut den? :confused: :p

Hur gör ni? Tror ni att en häst som är lite tittig kan bli lugnare med bomull i öronen?

Hoppas att jag la in tråden på rätt forum.. :)

Sv: Bomull...

om hästen reagerar mycket på ljud kan det hjälpa :D

Du tar stora stycken bomull och gör till bollar, sen stoppar du in dem långt, men ha hela stycken annars är risken att bitar fastnar när du tar ut dem igen......

Har man stora, hela bollar så finns det ingen risk att man inte får får ut dem igen...

Jag använder inte bomull i öronen på mina hästar mer. Har köpt ett par sådana där tussar som travarn har i öronen och klippt av banden. Fungerar kanonbra!

Klipp bitar av en vanlig tvättsvamp istället för bomull! :idea:
Håller ihop bättre än bomull och är garanterat billigare än "travtussar".

Angående hur långt ner det ska: Tillräckligt långt ner för att hästen inte ska kunna skaka ur det, men du ska lätt kunna plocka ur det.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
740
Senast: tara
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 896
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 723
Senast: cirkus
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 101
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Snabbmat?
  • Mens
  • Dagens nagellack!