Böjning från marken

Bee

Trådstartare
Har en unghäst som varit lite stel i sidorna, vill sjuta ut bakdelen i ena varvet och skjuta in bogen i det andra. Detta är något vi jobbat en hel del på från hästryggen.

Nu har jag skadat mitt knä och kommer inte kunna rida på ett litet tag. Därför undrar jag om ni kan ge lite tips på hur jag kan böja igen honom från marken.

Sv: Böjning från marken

hej!

jag är absolut ingen expert jag har bara varit på kurs första gången i år i akademisk ridkonst men det första jag fick börja med var att jobba med att gå böjd rakt fram, böjd på volt och försöka bibehålla böjningen volten runt och även börja med öppna och sluta vid hand.
Du kan säkert myyycket mer än mig men det här är vad jag och pållen tränar på var och varannan dag till fots tills det blir dags för travigångsättningar, men vi börjar ju från början också...:crazy:

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 401
Senast: Roxy
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 042
Senast: MiniLi
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 741
Senast: mamman
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
567
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama