Bukefalos 28 år!

Börja träna drag

CA

Trådstartare
När kan man börja träna drag med sin hund?
Vad för sele bör man använda?
Har tänkt å köpa en Nomesele, är det en bra sele?

Hade tänkt låta henne dra på vinterarna isf, med släde.
Finns det för en hund eller måste man ha flera hundar?
 
Sv: Börja träna drag

nomesele är en bra sele att använda.
man kan börja träna hunden redan när den är valp (men då väldigt lätt :smirk: ).
tror det finns släde för en hund annars har du ju pulka, sedan kan du ju även åka skidor efter. :)
 
Sv: Börja träna drag

åh skidor tänkte jag inte:)

Hon är 1år o snart två månader, så då kan hon dra mej med skidor efter denna vintern?
 
Sv: Börja träna drag

*puttar upp*

läste på en hemsida att man själv kunde åka på en kickbike efter hunden och på så sätt träna den att dra. Är det en bra metod? Något man bör tänka på? Självfallet ska väll kanske hunden inte dra en hela tiden utan man sparkar på, speciellt i uppförsbackar, eller?

Ska köpa en nomesele idag så det skulle vara kul och veta om det metoden är ofarlig att använda för då borde det vara ett bra sätt att träna hunden på=)
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 312
Senast: Lisalei
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 474
Senast: ako
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 112
Senast: Farao
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
11 311
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp