Böcker, filmer etc om unghästar?

bettysmatte

Trådstartare
Kan någon rekommendera några bra böcker och/eller filmer om att träna unghästar? Jag har precis köpt en 3-åring som blivit riden en 20-30 gånger och vill gärna läsa på lite om vad som rekommenderas ang. hur man går vidare med träningen. Jag har mycket hästvana, men dock är detta min första unghäst...

Sv: Böcker, filmer etc om unghästar?

Boken UNGHÄSTAR av vet Charlie Lindberg och någon mer.

Riktigt riktigt bra bok som du kan få mkt hjälp av!

Sv: Böcker, filmer etc om unghästar?

Träna hästen för hoppning av Anthony Paalman (är inte riktigt säker på namnet). En hel del tips som är bra i den, men jag skulle dock inte använda precis allt.. I den boken berättar han vad man ska tänka på när man köper unghästen och sedan följer träningsupplägg för hästen fram tills den är typ fyra fem och man börjar tävla. Det är även väldigt mycket tips om hantering, vård och utrustning med mera. En ganska bra bok, även om det inte är särskillt ny.:bump:

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
534
Senast: MiniLi
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 202
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 297
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 112
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama