Blue Hors Schufro Hit DVH 892, varför...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare borsalino
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 621
B

borsalino

blev han inte gdk av AVN -06? Gränsbo skulle erbjuda honom på TAI.
Tycker det verkar lite mysko efs han var bästa gångartshäst i Herning. Jag kan inte hitta ngt i hans poäng eller utlåtanden som skulle utesluta honom (9889 88 899 9)
Stammen är ju inte fy skam heller; Sandro Hit-Don Schufro-Inschallah-Bucephalos xx(:D )

Sv: Blue Hors Schufro Hit DVH 892, varför...

AVN åkte över sundet och besiktade honom och då höll han inte måttet. Jag tror att problemet var att han inte kunde få tillräckligt höga exteriörpoäng för att godkännas.

AVN åkte över sundet och besiktade honom och då höll han inte måttet. Jag tror att problemet var att han inte kunde få tillräckligt höga exteriörpoäng för att godkännas.

Då måste ju AVN haft andra glasögon på sig:confused: .Beskrivelse:
Avlsgodkendt: 05.03.2006, Stangmål: 165, Født: 01.04.2003
KÅRING: Dressurbetonet, storrammet, passende ædel hingst af særdeles god type. Udtryksfuldt hoved. Lang, velformet og velansat hals. Lang, skrå skulder. God albuefrihed. Middellang manke. God overlinie. Smidig lænd. Velformet, muskuløst kryds. God lårmuskulatur. Lemmerne passende føre og tørre med velformede hove. Bevægelsen særdeles god i skridt, særdeles god og elastisk i trav og galop. Fløjhingst - dressur. Ærespræmie.
Type: 9, hoved/hals: 8, skuld./mank.: 8, ol./bagp.: 9, forl.: 8, bagl.: 8, skridt: 8, trav: 9, galop: 9, helhed: 9, Springning: teknik: 6, kapacitet: 6

10 DAGES OBSERVATIONSTEST 2006 PÅ VILHELSMBORG
TRÆNINGSBESKRIVELSE: Hingsten har en god opførsel i stalden og viser god ridelighed under rytter. Hingsten har dog en noget stærk karakter og er følsom overfor omgivelserne. Bevægelsen er momentvis sprændt i skidt. Smidig, taktfast og rummelig i traven og galopere med god bæring og balance. Prøven er godkendt

De ansåg att han inte skulle nått upp till 38p exteriört om han visas i Sverige. Tror att det var typen han föll på. Har du sett någon uppställningsbild?
Tycker det är bra att nämnden vågar ta egna beslut.

Tidigt förra våren fick jag en dvd där han var med, nu var han visserligen så ung, men det var något i hans mekanik som inte tilltalade mig alls.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka