Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Strimlad betfor i kallt vatten: 20-30 minuter
I varmt vatten: 10 minuter
Pelleterad betfor i kallt vatten: Ett par timmar
I varmt vatten: Ca 30 minuter.
Googla på "betfortest"...
Kan man blötlägga betfor i varmt vatten?? visste jag inte
Tack för era svar.
Jag har fått för mig att man inte vill ha betforen blötlagd för länge. (själv tar jag alltid kallt vatten). Idag fick jag blötlägga kvällsmaten klockan 11. Inte mer än 6 timmar dyker upp i skallen men kan vara helt fel.
Strimlad betfor i kallt vatten: 20-30 minuter
I varmt vatten: 10 minuter
Pelleterad betfor i kallt vatten: Ett par timmar
I varmt vatten: Ca 30 minuter.
Googla på "betfortest"...
men fy! betfor ramlar ju inte isär (luckras upp) - och då sätter det ju sig som en propp i tarmarna! skulle ALDRIG våga ge det torrt!
pelleterad betfor har jag aldrig sett/hört talas om, man lär sig nått nytt varje dag
Vanlig hederlig strimlad betfor skall ligga i vatten (varmt eller kallt) i ca en 1-2 timmar tycker jag, det är lagom! Vill vara på den säkra sidan!
10 min?? Herregud!
men fy! betfor ramlar ju inte isär (luckras upp) - och då sätter det ju sig som en propp i tarmarna! skulle ALDRIG våga ge det torrt!
pelleterad betfor har jag aldrig sett/hört talas om, man lär sig nått nytt varje dag
Innan den har hunnit till tarmarna har den förmodligen hunnit svälla ganska mycket, så det är nog ingen risk.
Risken är att det fastnar i matstrupen, för de första sekunderna i kontakt med vätska sväller betfor oerhört fort! Har provat på mig själv, så jag vet...