Blodmask????

T

Tiboo

Är det någon som veta fakta om blodmask?Min kompis har köpt en shettis som fyller 1 år och idag upptäcktes det efter avmaskningen att hon hade blodmask!Har pratat med vet.....Kan detta smittas när fölet ligger i magen?Är tacksam för svar då vi är oroliga!

Sv: Blodmask????

Blodmask (strongylider) har alla hästar i mer eller mindre mängd, det är också dessa som man oftast maskar förebyggande emot. Det smittas via bete/gräs...MEN lägg din tråd under hästvård eller använd SÖK funktionen...för det finns hur många trådar som helst om just detta ämne.

Senast ändrad:

Mynta2 skrev:
Blodmask (strongylider) har alla hästar i mer eller mindre mängd, det är också dessa som man oftast maskar förebyggande emot. Det smittas via bete/gräs...MEN lägg din tråd under hästvård eller använd SÖK funktionen...för det finns hur många trådar som helst om just detta ämne.
Ursäkta mig men jag hittar inte så bra här inne!!!!

Ytterligare artikel och så en till här .

Både på Remont och de andra sidorna som Cronis länkar till förespråkar avmaskning istf. att istället trycka på att fler ska ta träckprov, tyvärr.

Nä jag märkte det, därför så sa jag vart tråden egentligen skulle ligga...så vet du menar jag. Du behöver inte be om ursäkt, sånt händer.

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 148
Senast: Habina
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 896
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 060
Senast: Cactus
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känns som att en ångvält kört över mig och jag har varit ute i krig under 7 svåra år typ. Började i helgen med att Sotis blev dålig...
Svar
3
· Visningar
927
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka