Blockera sidor och grupper på Facebook?

Riley

Trådstartare
Går det att blockera sidor och öppna grupper på Facebook, så att man slipper få upp nyheter i tickern om att vänner kommenterat eller gillat några inlägg på sidornas väggar? Min ticker svämmar över av gillaklickande på diverse inlägg i den där jävla gruppen om fälttävlanshästen, och jag börjar lessna. Jag hittar ingen möjlighet att dölja uppdateringar från gruppen på gruppens sida (eller så letar jag bara väldigt dåligt), går det kanske att ordna någon annanstans?

Jag vill minnas att jag ställde samma fråga för något år sedan och att det då inte gick, men nu har ju så mycket förändrats och jag har inte koll på hälften, så det är lika bra jag frågar igen.
 
Sv: Blockera sidor och grupper på Facebook?

Till höger listen under gruppbilden, klicka på aviseringar
 
Sv: Blockera sidor och grupper på Facebook?

Visst jag tryckte på aviseringar- av för flera dagar sedan men likförbannat har det inte hjälpt :D

Du får gå ur gruppen om du inte vill ha aviseringar, verkar vara det enda sättet.
 
Sv: Blockera sidor och grupper på Facebook?

Jag kom på att man kan dölja aviseringarna genom att trycka på ett inlägg på startsidan- i högerkanten. Klicka dölj och sedan alla påminnelser från Rädda Mrs medicott.
 
Sv: Blockera sidor och grupper på Facebook?

Men jag är inte ens med i gruppen. :devil:
Det är ju inga aviseringar som dyker upp bland kommentarer på mina bilder och dylikt, utan de visas i tickern till höger på Facebook, den där man ser vad folk klickat gilla på, kommenterat osv. Klickar jag där "dölj"-fliken i normala fall kommer upp får jag bara upp "anmäl" som alternativ.
 
Senast ändrad:
Sv: Blockera sidor och grupper på Facebook?

Jaha men jag klickade på startsidan och då har det försvunnit. Jag ser inget längre varken i högerkanten eller på startsidan. Och jag är med i gruppen.
 
Sv: Blockera sidor och grupper på Facebook?

Jo, men du kan väl antagligen göra det just för att du är medlem i gruppen.
 
Sv: Blockera sidor och grupper på Facebook?

Men om du får noteringar i högerkanten borde du ju få det på din startsida oxå.. eller?

Du kan ju dessutom bara dölja hela högersidan längst ner i högra hörnet, klicka på dölj
 
Sv: Blockera sidor och grupper på Facebook?

Nej, jag får bara upp det i tickern, och den vill jag inte dölja. Det är därför jag vill få bort alla uppdateringar från den här sidan, så att det intressanta i flödet inte drunknar.
 
Sv: Blockera sidor och grupper på Facebook?

Då föreslår jag att du blir medlem i gruppen, sen blockerar på startsidan och sen är du kvitt dom.
 
Sv: Blockera sidor och grupper på Facebook?

Om det inte varit för att jag då gått emot mina principer så absolut! Jag vill dock inte bli medlem i en grupp jag inte stöttar och bidra till medlemsantalet.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Finns det någon möjlighet att ställa in på Facebook så att en viss vän inte ska se det jag publicerar i grupper och som kommentarer till...
2
Svar
21
· Visningar
3 185
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp