Blixtrande hallon i

macan

Trådstartare
Tre morgnar i rad nu har mina djupfrysta hallon orsakat små blixtar, lite rök och bränd lukt i micron. Jag körde dem en ytterst kort stund på näst högsta effekt för snabbtining. Pojkvännen har micrat djupfrysta köttbullar utan problem under samma period. Vad har min micro emot hallon :arghh: ?

Din micro är inte ensam ;)

Det är inte att de är frysta utan fröna som ställer till det.
Har ju funkat tidigare. Har jag för mig i alla fall? Brukar oftast låta hallonen tina över natten i kylen men någon gång har jag microtinat och då har det inte varit fyrverkeri i micron. Kan jag ha haft lägre effekt och längre tid då kanske?

Tre morgnar i rad nu har mina djupfrysta hallon orsakat små blixtar, lite rök och bränd lukt i micron. Jag körde dem en ytterst kort stund på näst högsta effekt för snabbtining. Pojkvännen har micrat djupfrysta köttbullar utan problem under samma period. Vad har min micro emot hallon :arghh: ?

Mina hallon sprakar också, men inte alltid. Känns lite otäckt, men jag har fått för mig att det är när jag kör på lite halvhög effekt istället för upptining. Vet dock inte säkert. :)

Jag defrostar alltid mina, blir tinade på några minuter,
Tyckte jag hade lite bråttom i morse och att det inte gjorde något om de skulle bli lite kleggiga av för hög effekt. Men nu får det bli defrost och lite längre tid i fortsättningen för det var allt lite läskigt med spraket...

Steget efter att de sprakar är att de exploderar och sitter i taket på micron.
Vill jag inte vara med om ju. Ska genast sluta med otyget och istället sänka effekten! Tack för att ni delade med er av era erfarenheter kring ett av mig hittills oupplevt fenomen :-)

Skvätt lite vatten på dem innan du micrar, det brukar fungera för mig i alla fall :)

Kan tillägga att jag alltid micrar allt på högsta effekt, då jag har en alienmicro som är fullständigt ologisk när det kommer till att byta inställningar :D

Jag pajjade min micro på det sättet, 1500 spänn i reparation, woho.
Det är som ovanstånde sagt kärnorna, det blir för varmt i dom och nån reaktion sker.
Vatten lösere!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 548
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama