blir inte dräktig..?

-westerngirl-

Trådstartare
hej
jag ska ta över ett halvblod på lördag som enligt den nuvarande ägaren inte kunnde bli dräktig eftersom hon inte hade raka gångar.
men han har bara provat att inseminera henne aldrig provat normal betäckning.
vad ska jag göra några tips?:confused:

Sv: blir inte dräktig..?

Ett bakterieprov?

en häst jag red förut försökte de få dräcktig genom naturlig betäckning, sen vände de sig till klinik och inseminerade + att de gjorde en ordentlig undersäkning, det visade sig att hon hade ett herpesvirus!

Behandlades mot detta och blev sen dräktig :) Ska föla nu i vår.

en bekant fick inte sitt halvblod dräktigt trots många försök i flera år. efter att veterinären spolat henne så tog hon, hon fick flera föl efter det men fick spolas varje gång för att ta sig.

Precis min tanke+
vad är inte raka gångar o hur diagnosticerar man sånt?
Då skulle nog typ 90 % av sveriges avelsston inte kunna bli dräktiga för äggledarna är ju inte raka?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
517
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 079
Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 272
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka