Blir era hundar också galna på julen?

H

Hot Shot

Våra pojkar fullkomligt älskar julen och blir som ungar när paketen ska slås in, vi pyntar granen osv.

Nu har iof labradoren lugnat ner sig, när han var yngre kunde vi inte ens ha honom i samma rum som julgranen. Han tog sönder tomtar, tog ner julgranskulor, tuggade på paketen och levde rövare...:crazy:

På julaftonsmorgon brukar det alltid vara ett par paket som är lite slemmiga och lite papper som är borta i hörnen...:D

Labben är nu 11 men beter sig som valp när han får öppna sina paket, sliter upp pappret och kastar sig över godsaken (som oftast är ett ben)...den "lille" är lite mer försiktig, plockar sönder pappret i små små bitar, väntar tills labben har ätit upp sitt och börjar sedan tugga på sitt paket....:D Är så roligt att se dom...:love:

Sv: Blir era hundar också galna på julen?

Eftersom att min dvärgpinscher älskar att leka dokumentförstörare och kvalitetstesta grejer så förvaras alla julklappar på säkert avstånd från hennes gaddar. :angel:

Hon älskar dock att få öppna sina paket själv även om hon ibland verkar tycka att själva pappret och snöret är roligare än presenten. :D

Våran hund ville inte öppna sina paket själv! :D Han kunde hålla dem i munnen en liten stund, men lade sedan ner paketet och tittade uppfodrande på oss och undrade om inte nån kunde tänkas hjälpa honom öppna det... :love: Inte ens om det var godis i ville han riva upp det själv.

Förmodligen var han för hårt drillad och ville helt enkelt inte ha sönder saker (omplaceringsvovve). Vi försökte "av-uppfostra" honom lite, men det var svårt... Han tog inte ens hundgodis man glömt på soffbordet över natten, det var alltid kvar på morgonen.

mina får inte bete sig på det där sättet. labben blir lätt stressad men då är det mitt ansvar mot honom att få honom lugn igen. han ser skitglad ut, men är det inte. den ena hunden mördar sitt paket direkt, den andra går triumferande runt med det ett tag innan han sliter upp det.

Oj, då har jag kanske något att "se fram emot".:crazy:
Izor är bara 8 månader så han har aldrig firat jul förr.
Han älskar kartonger över allt annat och brukar sitta bredvid när jag öppnar paket från vad det nu kan vara, sedan springer han triumferande iväg med kartongen innan han börjar kasta omkring den och bita sönder den.

Vi kommer inte ha några julklappar under granen i år, om man säger så.;)
Dessutom är jag lite fundersam över hur Izor kommer att behandla julgranen - låta den vara, bita i den eller kanske rent av se den som ett pinkställe. Vi hoppas på det första förstås.
Ett av favoritsovställena är just där vi brukar ha granen, så problem blir det nog.

Mina hundar bryr sig inte. De enda som bryr sig är katterna när dom får leka med kulorna i granen:mad:

min lilla hund uppför sig på precis samma sätt! Även han har börjat tagga ner nu på sista åren (10 år) men man får fortfarande vaka över julklapparna om man inte vill veta vad som finns i dem i förväg... :D

Går din också och dricker ur julgransfoten? :D

Min hund lägger sej under granen och sen ligger han där och tuggar på sitt ben som han alltid får på morgonen. Han älskar "sin" julgran. Paket och liknande bryr han sej inte om.
Förra året fick han hela granen över sej när ena katten klättrade längst upp i granen men han brydde sej inte för fem öre, såg mest ut som ett levande frågetecken :o :crazy:

Stackarn...:D

När jag kom hem från stallet idag möttes jag av två glada hundar varav den ena hade farmors julklapp i munnen, hade bitit bort rosetten och lite på hörnet men annars var den tack och lov hel...:crazy:

Dom har öppnat var sitt paket nu och ligger äntligen och sover framför kaminen efter att ha svansat runt bland all julmat och alla paket...:smirk: Labben ligger på stackars farmors fötter och släpper illaluktande pruttar och snarkar högt...känns så skönt att vi fick ha gammelgubben hos oss i år också...:love:

Min tös förstog inte någonting. Det är hennes första jul och tog försiktigt upp sitt paket i munnen och försökte smyga iväg med det, som en liten tjuv. Våra uppmaningar till att riva upp pappret gjorde henne bara förbryllad och nog lite obekväm.

Söt var hon i alla fall. :smirk:

Mina har örnkoll på vilka paket som tillhör dem :) De klapparna lägger jag inte under granen *fniss* Men alla vanliga går bra! De älskar att öppna sina paket med godis och lite ben i. Men helt så skulle de nog ha varsin inslagen strumpa i paketet :rofl:

Så här såg det ut hos mig den 23e

DSC00032.jpg

:crazy: :cry: :crazy:

Japp. De hade vatt uppe på köksbordet och snott alla min julklappar medans jag var ute och fodrade hästarna :(

Mormors tröja låg på golvet och paketen som den legat i var som bortblåst. Ett par huggtänder hade varit i pojkvännens vinylskiva och min julgrupp låg trasig på golvet :eek:

Papper och kartonger i hela köket blandat med blommor och jord. Jisses vad jag blev galen!!!! Och hundarna var helt överlyckliga över plastband med snurror på och mumsiga pappkartonger som man kunde bita i....
Tur att släkten vet om att vi har hundar! De höjde knappt på ögonbrynet når de öppnade sina trasiga paket som var lite tuggade i kanterna :p :angel:

Min hund VAR galen på julen tills han välte julgranen för 2 år sedan:crazy: Så förskräckt som han blev då.. Nu är han rena lammet, gör inte en fluga förnär:rofl:

Jag tror inte att någon av mina hundar ens har fattat att det är jul. För min nuvarande är julafton en rätt vanlig dag. Jag har ingen gran hemma och inga paket. Visserligen åker vi till mina föräldrar och de har ju gran, men den ser hon knappt. Några julklappar får hon inte heller.

Min stora hane bryr sig inte ett dugg, kollar bara misstänksamt på den lilla som är helst hysteriskt över kartonger och papper. Innehållet skiter hon fullständigt i, sålänge hon får bit och dra i paketen! Helt lyrisk är hon.
"du öppnar för sakta matte, bäst att hjälpa" :D

Liknande trådar

Övr. Hund När jag var valp, underhöll jag dig med mina egenheter och fick dig att skratta. Du kallade mig ”ditt barn”, och oavsett antalet skor...
Svar
6
· Visningar
1 082
Senast: littL flower
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama