Blir dina schabrak missfärgade av lädersadeln?

L

Linn_89

Då ska du prova den helt klart bästa produkten som finns till förfogande för oss perfektionistiska hästmänniskor! :D

GALLTVÅL

Passar superbra till alla sorters fläckar på täcken, benlindor , allt!!!!

Gör så här: Lätt som en plätt!
1. Blöt schabraket där det svarta/bruna märkena finns.
2. Ta galltvålen och gnugga ordentligt med tvål på fläcken.
3. ta lite vatten i handen och gnugga på fläcken med händerna tills du ser att den börjar lösas upp. -- det ska löddra! ;)
4. Tvätta i tvättmaskin.
5. Låt schabraket torka. Helt perfekt för vita schabrak som får fula svarta missfärgningar!! Schbraket är GARANTERAT helt utan märken när du tar ut det ur tvätten.

Det gör inget om missfärgningarna har funnits med ett par tvättar (eller år :D ) Då får man bara gnugga extra!!

Min kompis som skulle sälja sitt vita Mias schbarak (pga byte till mindre ponny, använt två-tre ggr) hade tänkt dra ner priset pga det. MEN GALLTVÅLEN gjorde att schabraket blev som nytt!!!!!!
 
Sv: Blir dina schabrak missfärgade av lädersadeln?

smart måste man ju testa ;)
 

Liknande trådar

Utrustning Har ett schabrak som jag tyvärr har förvarat dåligt och det har vuxit någon sorts mögel på det. Jag har tvättat det i tvättmaskin på 60...
Svar
5
· Visningar
1 481
Senast: SusieQ
·
Dressyr Alltså, jag får inte mina vita schabrak rena nuförtiden! Jag köper nya stup i kvarten för att jag tycker det blir för schabbiga. Vet...
2
Svar
23
· Visningar
3 465
Senast: Lea
·
L
Utrustning Då har man beställt då! Två nya Mias schabrak + fyra benlindor från Mias... "Ruinerad"... Ett är av Mias nyaste modell, svart med ett...
2
Svar
24
· Visningar
1 983

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Tillskott för hund med skaldjurs allergi?
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp