Bukefalos 28 år!

Bli bättre på att köpa begagnade kläder.

Ett tips - nu drar Naturskyddsföreningen igång vårens klädbytardagar :) Här på min ort är det bytardag 6e april :) Man lämnar alltså in plagg och får kuponger för dem som man sen "köper" "nya" plagg för :).
Jag har sett den, 6e april här också! Jag har planerat att åka dit om inget oförutsett händer. I "värsta fall" hittar jag inget jag vill ha, men blir av med fem plagg/skor, vilket också är positivt!
 
Jag köper gärna möbler och inredning begagnat, det är ganska lätt, finns på fb-grupper och liknande.

Men jag skulle gärna köpa mer begagnade kläder och skor! Men tycker det är svårt. Var köper ni era begagnade kläder? Myrorna har gått i konkurs här, men det gick inte att handla där, dom hade sorterat efter färg, helt omöjligt att hitta. Fb tycker jag har "dåligt utbud" och på Tradera är frakten så dyr..

Hur gör ni?

Bor för övrigt i en stad med typ 30k invånare, så vi har inte jättemycket begagnat-butiker. Loppis brukar ha fel utbud, "tantkläder" eller barnkläder.
Nej jag är inte så förtjust i begagnade kläder. Jag tittar gärna i second hand, fast jag brukar inte hitta någonting som passar. Är ju väldigt förtjust i tweedkjolar och dylikt i teorin, men har för stor ända jämfört med 40-talsdamer i praktiken.

Möbler däremot.

Och vinterutrustning, pjäxor och skidor, skridskor har jag hittat jättebra flera år i rad nu till barn.
 
Klädbytesdagar är toppen! Vet annars att Myrorna har butik online och vill även varmt tipsa om Varié, en second hand-butik online som är SÅ BRA! I princip allt de säljer är väldigt modernt och har sällan särskilt många år på nacken :) De kan vara lite dyra, men så har de också mycket märkeskläder och dylikt.
 
Nej jag är inte så förtjust i begagnade kläder. Jag tittar gärna i second hand, fast jag brukar inte hitta någonting som passar. Är ju väldigt förtjust i tweedkjolar och dylikt i teorin, men har för stor ända jämfört med 40-talsdamer i praktiken.

Möbler däremot.

Och vinterutrustning, pjäxor och skidor, skridskor har jag hittat jättebra flera år i rad nu till barn.
Jag tycker också att det är svårt med kläder på second hand. Håller med om möbler - hade kunnat hitta HUR mycket fint som helst om jag bara hade haft plats för det..... 😬 Och ÄLSKAR att titta på porslin, glas, och dylikt. För att inte tala om gamla vackra örngott, dukar, handdukar, osv..... 🤩
 
Jag köper gärna möbler och inredning begagnat, det är ganska lätt, finns på fb-grupper och liknande.

Men jag skulle gärna köpa mer begagnade kläder och skor! Men tycker det är svårt. Var köper ni era begagnade kläder? Myrorna har gått i konkurs här, men det gick inte att handla där, dom hade sorterat efter färg, helt omöjligt att hitta. Fb tycker jag har "dåligt utbud" och på Tradera är frakten så dyr..

Hur gör ni?

Bor för övrigt i en stad med typ 30k invånare, så vi har inte jättemycket begagnat-butiker. Loppis brukar ha fel utbud, "tantkläder" eller barnkläder.
Facebookgrupper! :)
 
Jag både köper och säljer på Tradera och nischade säljgrupper på facebook :) Tycker frakten är helt ok, tar spårbart om det är ett dyrare plagg. Säljs/köps varan av någon i min stad så möts vi upp på stan.
 
Jag undrar samma sak så är inte så mycket till hjälp.

Till barnet köper jag allt begagnat, jätte lätt, det finns massor med bra annonser på Facebook i olika nischade grupper och på second hand butiker är utbudet rätt bra. Men utbudet av begagnade vuxenkläder känns mycket sämre och det är klart som vuxen byter man ju inte storlek på samma sätt som barn.
Men kanske kollar jag på fel ställen :confused: , känns som om det bara finns gamla Agdas kläder ungefär.
Umeå och Piteå är ändå inte de minsta städerna även om det inte är Stockholm.

Har du kollat på hemsidor som typ Sellpy? :)
Där finns mycket begagnade kläder som inte ser ut som faster Agdas avlagda!
 

Liknande trådar

Äldre Har det senaste året lagt märke till en ny "trend", främst ser jag det på Facebooks alla "skänkes, sökes, bytes" grupper. Allt ska vara...
2
Svar
31
· Visningar
4 296
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp