Björnloka i hagen

M

mariac

Hej! Tänkte bara fråga om det är nån som vet om det är farligt för hästarna, om dom äter det alltså. Tror inte att dom äter det men är det nån som vet nåt?

Sv: Björnloka i hagen

Ta bort dom genast!!

Jag kommer inte ihåg så mycet av infon jag fick av lokorna vi hade i hagen, men dom är inte hälso samma!

Dom är giftiga. Är dom inte fridlysta???

Stängsla in dom i sådana fall....

OK Tack! Då är det väl bara ut med röjsågen då!!

Dom växer liksom längs staketet och sprider sig in i hagen så jag är rädd att hästarna kanske vill smaka på dom och växtsaften är ju frätande.

Dom är inte bra!!! BortBort!!!!!!!!!!!

Akta bara när du tar bort dom för om dom har blommat så ger dom en massa utslag...!!! Vet ej hur det är annasrs

Fridlysta? De brer ju ut sig som f-n ju! Hua, jag aktar mig för dem De ser ju ut att kunna anfalla vilken sekund som helst...

mariac skrev:
OK Tack! Då är det väl bara ut med röjsågen då!!

Om det inte är så som ancan säger så måste man gräva upp rötterna oxå.
använd handskar och långärmat, å långbyxor.

Jag har för mig att det nån här på buke som, tillslut hade fått nog å hällde diesel i stammen på lokan, då dog den, så det va lättare att gräva bort den.
(eller om dom hade tänt på...)

Jag har för mig att det nån här på buke som, tillslut hade fått nog å hällde diesel i stammen på lokan, då dog den, så det va lättare att gräva bort den.
(eller om dom hade tänt på...)
Tackar för tipset!!!

oj gjorde visst fel när jag la in förra inlägget sorry!

Dom är inte fridlysta. Björnlokan har förts in i Sverige som trädgårdsväxt och det är därifrån den har spritt sig. Den anses inte önskvärd i vår natur och egentligen så borde den utrotas från Sverige eftersom det inte är dess naturliga miljö och därför bara ställer till problem.
Jag vet inte hur det är med hästar men kor äter dom utan problem. Problemet med lokan är att man får utslag av växtsaften om drabbat hudområde får solljus på sig.

Liknande trådar

Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
912
Senast: Jeps
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 953
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej Finns det nån som verkligen VET vart tornutskottet T13-T15 sitter på ryggraden ca ? Jag har försökt googla, leta i dom böckerna jag...
Svar
3
· Visningar
500
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama