cherie
Trådstartare
Jag har min bortgångna mammas hund hos mig just nu. Jag hade för mig att han alltid brukar ha fått frontline såhär under fästingperiod (men funderar nu på om det är hennes tidigare hund jag blandat ihop med). Jag satte på det för 3-4 dagar sedan och sen dess har hunden haft en jättejobbig klåda. Kopplade först inte ihop det med fästingmedlet utan funderade på om han ätit något nytt etc, men när jag kom på det och läste under biverkningar är det ju ganska glasklart att det är från medlet
Första frågan, finns det något för att ta bort klådan nu? Fungerar det att bada och shamponera såhär många dagar efteråt? Gör det gärna, men inte om det är i onödan för det är lite av ett projekt så jag har handen i gips. Finns det annars något annat att göra eller ge mot klåda?
Andra frågan, vad finns det för andra alternativ mot fästingar? Som inte är för starka eller giftigamed barn i familjen?
Första frågan, finns det något för att ta bort klådan nu? Fungerar det att bada och shamponera såhär många dagar efteråt? Gör det gärna, men inte om det är i onödan för det är lite av ett projekt så jag har handen i gips. Finns det annars något annat att göra eller ge mot klåda?
Andra frågan, vad finns det för andra alternativ mot fästingar? Som inte är för starka eller giftigamed barn i familjen?