Biten i nosen.

1

134643

Vovven kom lite väl nära råttburen och fick sig ett bett i nosen :crazy: Det ser ut som ett litet jack. Jag baddade rent med vatten men är det något mer jag ska göra eller är det bättre att låta det vara? Det blöder inte längre men är lite blod runt själva såret.

Och medan jag är igång, hur får man bort blodfläckar i tygsoffa på bästa sätt? :p

EDIT: Kanske borde skriva att vovven själv ligger och sover i soffan, slickar sig runt nosen då och då men verkar inte ha superont iaf men han går nog inte i närheten av buren igen på ett tag :angel:

Sv: Biten i nosen.

Bor på gård och mina hundar brukar leta och döda råttor. Har hänt de fått några bett, men har aldrig blivit något av det.

Prova med kallt vatten och strö på salt.

Galltvål kan också hjälpa (finns t ex på Ica Maxi). För säkerhets skull prova någonstans där det inte syns först så att tyget inte missfärgas av galltvål.

Haha, läste först att jag skulle strö på salt på stackars hunden :rofl:
Ska hälla på kallt vatten och salt på en gång, tack!

Grana: Okej, bra. Vi håller lite koll bara då :)

Koksaltlösning (NaCl) svider inte den skall innehålla 9 mg/ml vatten. Ganska billigt på Apoteket.

Koksaltlösning (NaCl) svider inte den skall innehålla 9 mg/ml vatten. Ganska billigt på Apoteket.

Jo, det känner jag till :) En följeslagare som alltid finns i medicinskåpet här hemma.

Men du vet... alla tänker inte likadant, finns säkert dom som häller salt direkt på sår....

Nejdå råttan är inte arg ^^
Hon vaktar inte sitt revir utan trodde att det var mat, haha. Hon har en tendens ( efter att min mamma var råttvakt och matade henne genom gallret ) att hugga efter saker genom gallret då hon tror det är mat :)

Mja, han tänker nog inte gå i närheten av buren igen på ett tag ^^ Men när råttorna är utanför buren är det inga problem, då slickar han bara på dem och råttorna är snälla de med :)

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har hand om en väninnas hund medan hon själv är utomlands. Hunden i fråga är en chihuahua, 5 år gammal. Har själv en ettårig...
2
Svar
23
· Visningar
4 060
Senast: Nirvana
·
Övr. Hund Vilken dag jag haft! Blodbad!! Kopierar från min blogg helt enkelt! Klippte en återkommande klipphund dvärgpudeln Ville idag: Ja...
Svar
0
· Visningar
3 820
Senast: paradiset
·
Övr. Katt Helt oväntat har jag blivit med katt, en alldeles underbar liten kille på ca 10 veckor (och 700 g vilket väl är ganska lite?), och jag...
2
Svar
26
· Visningar
4 703
Senast: Pazuzu
·
M
Hästvård Hej! För ca en vecka sen så blev min häst troligen biten av en jorgeting i mungipan. Det svullnade upp rejält och har blivit till ett...
Svar
6
· Visningar
2 509
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka