Bilförsäkring

Badger

Trådstartare
Det kom ett brev om att jag kan för en viss summa (inte låg) förlänga försäkringen på min bil som går ut nu (iofs nog försent för jag glömde men). Bilen är helförsäkrad och försäkrad för uppfiskning vid vägkant. Men nu tycker de även att man ska förlänga den försäkringen som kommer med när bilen var ny.

Gör folk det? eller är det som att betala försäkring när man köper DVD-spelare som folk försökte sälja förr.

Vad är det som den försäkringen täcker - som inte ingår i en helförsäkring eller uppfisknings-försäkring?

Det är väl nyckeln till allt, vad försäkringen försäkrar för.
Om den som säljer är dålig/otydlig med att beskriva det så brukar det betyda att själva innehållet in försäkringen inte är ett tungt skäl för att ha den. :)
(generellt sett alltså, har aldrig haft en ny bil, så kanske finns något viktigt att försäkra där som jag missar?)

Jag utgår från att alla erbjudanden som kommer mig tillhanda, utan att jag bett om det, är till för att lura mig på pengar. Så det är upp till den som skrivit erbjudandet att övertyga mig innan det hamnar i nån återvinningsprocess.

Ett bilförsäkringserbjudande som jag skulle läsa åtminstone två gånger vore en försäkring mot att bilen blir grusfärgad, då jag bor minst två km från asfalt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 266
Juridik & Ekonomi Jag råkade dränka min Macbook i dricka när den låg i väskan. Så nu håller jag på och kikar på vad dom behöver för uppgifter för...
Svar
3
· Visningar
599
Senast: Bison
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 761
Senast: Wille
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 704
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama