*Bildtråd*

J

jamjam

Jag har sett många bild trådar men ingen för Britter så nu sätter vi igång..... Ta gärna med lite info om kissen, ålder, stam mm.

Sv: *Bildtråd*

Vi är väl inte så jättemånga som har britter på forumet tror jag. Tur att jag har 2 att fylla ut med då :) Lägger ut en som är född hos mig, men ägd av annan också.

Min "lillflicka" (5,5 kg) Abbie
S*Lisuanto's Abiding Addiction, fyller 4 i december och är lila till färgen. Kastrat. Tyvärr har hon patellaluxation på båda knäna och det verkar som det krävs operation. Vetbesök på tisdag som får avgöra. På bilden tror jag hon är 2 år.
abbie3.jpg

Min tanta Yoga
S*Iliadens Yoga, blev 7 år i juni och är mamma till Abbie och nedanstående Simon. Svartvit som synes. Kastrat. 5 år på bilden tror jag.
yoga1.jpg

Abbies kullbror Simon
S*Lisuanto's Absolute Abstraction. Även han blir 4 i december. Blåvit, stor, bred, vacker kastrathane som bor hos en bekant. 10 månader på bilden och väldigt välutvecklad redan då.
simon.jpg

Jag återkommer med bilder på min S*Iliadens Artemis. Sitter på jobbet nu... :angel:

Vad söt Simon var! :love:
Återkom gärna i din tråd om hur veterinärbesöket går.

Här är hon, min skönhet S*Iliadens Artemis eller till vardags, Mis. Hon är en cremefärgad flicka på 3,5 år. Hon är kusin med MissFidelis Abbie och brorsdotter till hennes Yoga.

DSC_0224_redigerad-1liten.jpg

DSC_0008liten.jpg

litenDSC_0053.jpg

Och som liten
Artemis12liten.jpg

Simon är en riktig hunk :D Precis som Abbie är han genomsnäll, man kan inte tro att det är Yoga som är mamma till dom :angel:

Återkommer om veterinärbesöket, min syster följer med som moraliskt stöd. Hon har hundar själv, jag vill ha med någon som förstår vad som gäller.

Kan väl fortsätta på släkten då :p

(N)Diadora's Jasmin, lilapadda. Mamma till Sirisiris underbara Mis. Tyvärr finns hon inte längre.
jasmin1.jpg

S*Iliadens Yoghurt, cremehane. Pappa till Mis och kullbror till min Yoga
yoghurt.jpg

Yoghurt och S*Bergholmens Berenice. Berenice är mamma till Yoghurt och Yoga. Tyvärr död nu.
beyo.jpg

Dålig bild på S*Karl Johan's Damien, pappa till Abbie och Simon.
damien.jpg

S*Lisuanto's Atomic Attraction, "Saga". Abbies och Simons syster. Tyvärr har jag ingen kontakt med henne nu :cry:
saga1.jpg

Simon som liten fjant :D Aldrig sett en så söt kattunge.
lillsimon1.jpg

Och så lite långväga släktingar då.
DK*Syriam's Pavarotti, pappa till Berenice och alltså morfar till Yoga
pavarotti.jpg

Orri van Diaspora, avelsmatador som finns i dom flesta solida britternas stam. Stor typsättare och även grunden till lila och choklad i Sverige. Holländsk import.
Farmors morfar och mormors far till Yoga. Minst :smirk: Samt flera gånger i Abbies stam.
Orri_van_Diaspora10.jpg

Fyedka Tov van Diaspora, mamma till ovanstående Orri
Fyedka_Tov_Van_Diaspora3.jpg

Cattepoel's Roll-Over-Beethoven, blå holländsk hane. Farfars far till Yoga
CattepoelsRollOverBeethoven.jpg

CattepoelsRollOverBeethoven1.jpg

GIC Cattepoel's Franz Josef, blå. Morfars farfar till Yoga
CattepoelsFranzJosef.jpg

CattepoelsFranzJosef1.jpg

IC Morgaine's Lilac Lovelace, lila hane. Farfars farfar och farmors far till Yoga.
MorgainesLilacLovelace5.jpg

MorgainesLilacLovelace1.jpg

Tog mig friheten att spara ner bilden på Mis mamma. Mis är mer lik pappa än mamma. Färgen kan ju förvirra, men tycker att ansiktet påminner mer om pappa Yoghurt.

Jag blev kär i Simon! :love::love: Supersöt som kattunge och jättehärliga kindpåsar som lite äldre. Man kanske skulle ha en pojke nästa gång!

Vilka otroligt fina katter!
Yoga är verkligen söt!
Bilderna på kattungarna var ju bedårande. Jag har aldrig sett en britt unge i verkligheten, bara på bild. Min "Britta" köpte jag när hon var sju månader.
www.qwirrilins.com finns det bilder på "Brittas" släktingar och föräldrar: Curra så och Frazwåfflan.

Senast ändrad av en moderator:

Här är min misse, Pernod men även kallad Noppe, han hette Knallåsens Falcon tidigare.
S*Brembo Zoft Zaphir BRI a CH S*Candygolds Ikaros BRI a 33

14 veckor
20070709f1.jpg

16 veckor
PICT4155-1.jpg

PICT4164.jpg

Eftersom det inte är tillåtet att döpa om katter, så gissar jag att han fortfarande har sitt långa namn i stamtavlan?

Vilken vacker britt!
Eller han ser iaf ut att kunna bli riktigt vacker när han blir stor, nu är han väl mer söt. :p

Byta tilltalsnamn får man såklart göra, men man får inte döpa om dom officiellt. Ska du ställa ut honom t.ex, så måste han ställas under sitt riktiga namn.

Ja det ska bli spännande att se hur han kommer se ut som vuxen. :) Tyvärr har han en ganska stor knick på svansen, så det blir inga utställningar för hans del.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
421
Senast: gammalek
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
781
Övr. Katt Nattdjur som dom är så kommer mina gärna igång lagom till att man ska sova/mitt i natten 😅 Någon som har bra tips på någon leksak som...
Svar
9
· Visningar
855
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama