Praefatio
Trådstartare
Jag åkte ut till sommarbetet igår för första gången på en månad... och hittade en valack som nog fölar vilken dag som helst. I alla fall kan man tro det om man tittar på honom De andra hästarna fick byta till en kraftigare hage igår, min får gå kvar i den nerbetade hagen och "banta". Hagarna ligger precis bredvid varandra så de når varandra över stängslet, så det var en bra lösning för oss. Om någon vecka, när de andra hästarna har betat ner den nya hagen lite, så släpps min dit också.
Nu är planen att börja skritta igång ordentligt och sakta men säkert bygga muskler istället för fett. Jag är helt chockad, förra året var han mager som en speta i mitten av betessäsongen, det är helt klart skillnad på bete och bete.
För att inte känna mig så ensam med min feta häst så vill jag nu se bilder på fler sommartjockishästar!
Nu är planen att börja skritta igång ordentligt och sakta men säkert bygga muskler istället för fett. Jag är helt chockad, förra året var han mager som en speta i mitten av betessäsongen, det är helt klart skillnad på bete och bete.
För att inte känna mig så ensam med min feta häst så vill jag nu se bilder på fler sommartjockishästar!