Bettlängd i jämna cm?

G

ginsa

Hej,
Är det någon som kan tipsa om var man kan hitta bett som har en längd i hela cm? Jag tycker bara det finns 11,5 cm, 12,5 cm osv överallt. På min häst är ett bett som är 11,5 cm för kort och ett som är 12,5 cm för långt, därav frågan...

Sv: Bettlängd i jämna cm?

bra fråga..är också nyfiken..samma problem som du..

Mitt tips är att ni helt enkelt tar med en linjal till hästaffären och mäter bett av olika märken. Det är det enklaste sättet att hitta bett i halvstorlekar, eftersom de olika märkena ibland verkar mäta lite olika.

Vi har ett 13,0 av märket Globus, så det finns. Det hittade vi i nåt av tälten på Strömsholms pingsttävlingar...

bridongbett brukar vara i jämna storlekar, för att de ska vara lite längre än stångbettet. Både globus och sprenger har sådana.
De brukar säljas av de flesta "riktiga" hästsportsbutiker

sprengers hemsida www.sprenger.de

Precis vad vi diskuterat i dag. Globus finns i jämna storlekar men inte många ridsportbutiker har det hemma. Storlekarna skiftar mellan olika märken så ta med det gamla bettet och mät utifrån det.

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
387
Senast: Elektron
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
974
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
163
Senast: Shixle
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
785
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka