Bett tips!

lis

Trådstartare
Har ett sto som jag ej kan ha bett på för då spänner hon sig och taktar och blir stressad:( Rider jag henne bettlöst går det jätte bra:) Veterinär har kollat igenom henne och hittar inget fel.Har provat:tvådelat,tvådelatgummi,tredelat,tredelatgummi,pelham.D-ring med kopparrullar.Hon går bäst på pelham men jag kan inte röra henne i munnen då börjar hon takta! Behöver lite tips om vad jag mer kan prova med.Hade tänkt ge mej ut på några programridningar men då måste jag få henne att acceptera ett bett.Tacksam för tips!

Sv: Bett tips!

jag har fått alla mina bett utprovade av en tandläkare. Hästen har trivts med alla hon har tipsat om, så det kanske kan vara en ide :)

Rakt?
Finns ju ett tvådelat från pessoa som inte går att vika också. Har det till min häst, som älskar raka bett mest, men man får ju inte tävla på det då... Men det här går ju bra;)

Rakt?
Finns ju ett tvådelat från pessoa som inte går att vika också. Har det till min häst, som älskar raka bett mest, men man får ju inte tävla på det då... Men det här går ju bra;)
Okej,jag ska pröva ett rakt bett.Frågan är då:gummi eller inte?

Det är nog vilket som. Jag skulle nog prova oklätt bett först. Men det är ju upp till var häst.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett skarpare bett till min valack då han blir för stark för dottern när de rider ut. Han bestämmer då tempot själv om de ska...
Svar
10
· Visningar
1 044
Senast: Sesca
·
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 720
Senast: cirkus
·
Utrustning Jag är vilse i bettdjungeln... Fullblodet går på PeeWee-bett, hon har även haft ett 3 delat fullcheek nångång samt testat 3 delat...
Svar
18
· Visningar
1 321
Senast: tuaphua
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 437
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka