blayenka
Trådstartare
En av mina hästar dricker väldigt dåligt så jag ger henne betfor i vattnet (ca 3 dl torr betfor till 20 liter vatten). Med betfor i dricker hon upp allt. Utan betfor dricker hon max 10 cm från kanten eller vad jag ska säga..(ni fattar va )
Här om dagen när jag var i stallet och höll på att göra i ordning hennes vattenhink kom stallägaren ut. I förbifarten sa hon att det inte var bra för hästens tänder att ha betfor i vattnet också..
Sally får inte så mkt betfor. Ca 6 dl (torr) betfor i fodret och då ca 3 dl i vattenhinken, så totalt 9 dl betfor/dag. Det är ju egentligen inte så mkt så det borde inte vara någon fara för hennes tänder.
Men kan betfor vara skadligt för hästars tänder?
Jag har aldrig hört talas om detta innan nämligen.. Någon som vet?
Här om dagen när jag var i stallet och höll på att göra i ordning hennes vattenhink kom stallägaren ut. I förbifarten sa hon att det inte var bra för hästens tänder att ha betfor i vattnet också..
Sally får inte så mkt betfor. Ca 6 dl (torr) betfor i fodret och då ca 3 dl i vattenhinken, så totalt 9 dl betfor/dag. Det är ju egentligen inte så mkt så det borde inte vara någon fara för hennes tänder.
Men kan betfor vara skadligt för hästars tänder?
Jag har aldrig hört talas om detta innan nämligen.. Någon som vet?