Betesburar

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Tican
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 001
T

Tican

Ska köpa betesbur att ha kanin i ett par timmar på dagarna på sommaren. Behöver man ett litet hus? Behöver dom vatten om dom är där två timmar? Inte mat va?

Det är nog bäst att ha ett hus eller något åt kaninen som den kan gömma sig i om det tex kommer en katt.

Ja, absolut! Dom MÅSTE ha vatten, speciellt om dom är ute när det är sommar (=varmt) Mat behövs givetvis inte eftersom att den kommer att stå på gräs?

Det brukar vara ganska dyrt att köpa betesburar... om man är lite händig så är det billigare och roligare att bygga den själv :) Dessutom får du den precis som du villa ha den!
Bara ett litet tips så här i förbigående
:rofl:
MVH //Malin

Det är smidigt att ha en bur med lock
och inte bara en öppning i ena kortsidan.

Jo, på gräs ska den ju stå.. Tänkte kanske att man inte behöver ta ut vatten, gräset är ju saftigt, och dom sitter inte där så lägne.

Vatten och tillgång till skugga, gärna något husliknande men en slags avskärmning går också bra!

Liknande trådar

Däggdjur Hej. Två renrasiga ej besläktade Hermeliner fick en kull i dagarna med 3 dödfödda och missbildade ungar. Det var hennes första kull och...
Svar
4
· Visningar
698
Senast: Lyan
·
Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
872
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
756
Senast: startpompe
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
1 937
Senast: Mint
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Alternativ till försäkring
  • Radar utomhus