betalning bussar Arlanda?

tanten

Trådstartare
Snabbfrågor.

Ett
Jag kommer till Arlanda ikväll och ska ta buss till ett hotell. (Best Western Park Airport Hotel)

hur betala bussbiljetten? Kort? Kontant?

Fråga två
Åker med flyg inrikes imorgon bitti. Behöver jag verkligen vara på plats hela 2 timmar innan avgång? (Norwegian)

1) Jag har alltid betalat med kort, det är smidigast. Köp biljett i automat (finns på alla terminaler tror jag) innan så blir det extra smidigt.

2) Nej jag hade kört på en timme innan. Med lite extra mån för trafik osv, jag är lite nojjig och är hellre i tid än att missar planet (fast en halvtimme innan har funkat för mig också).

Skyttelbussarna från terminalerna till hotell/parkeringar är gratis.

Det räcker gott och väl om du är på plats en timme innan avgång.

Aha det är alltså ett hotell på Arlanda? Trodde du skulle åka in till Stockholm stad.

Flygplatsbussarna har jag tyvärr ingen koll på men det verkar ju @Sedna ha :)

Norwegian boardar sjukt tidigt! Flög med dem i helgen och höll på att inte hinna på Kastrup trots att vi hade nästan en timme där innan för att det tog 15 min i security. De stängde gaten nästan 15 min innan avgång. Så bättre i god tid än nära inpå!

Norwegian boardar sjukt tidigt! Flög med dem i helgen och höll på att inte hinna på Kastrup trots att vi hade nästan en timme där innan för att det tog 15 min i security. De stängde gaten nästan 15 min innan avgång. Så bättre i god tid än nära inpå!

Du kan ju inte jämföra T4 på Arlanda med Kastrup. Det som hände dig hade inget att göra med att de skulle ha boardat sjukt tidigt, att stänga utgången 15 min innan avgång är normalt. Det som åt upp din tid var att Kastrup är en stor sammanbyggd flygplats med tidskrävande Security. T4 på Arlanda är en liten terminal utan gångavstånd och i regel utan egentliga köer till Security. Jag jobbar på Arlanda och att hålla koll på boardingtider ingår i mitt arbete. Ska man flyga från T4 är en timme innan avgång gott om tid oavsett flygbolag.

Är man kontrollfreak kan man för övrigt ladda hem Swedavias app, där finner man både preliminär boardingtid och aktuell status på flyget.

Du kan ju inte jämföra T4 på Arlanda med Kastrup. Det som hände dig hade inget att göra med att de bordade tidigt, att stänga utgången 15 min innan avgång är normalt. Det som åt upp din tid var att Kastrup är en stor sammanbyggd flygplats med tidskrävande Security. T4 på Arlanda är en liten terminal utan gångavstånd och i regel utan egentliga köer till Security. Jag jobbar på Arlanda och att hålla koll på boardingtider ingår i mitt arbete. Ska man flyga från T4 är en timme innan avgång gott om tid oavsett flygbolag.

Är man kontrollfreak kan man för övrigt ladda hem Swedavias app, där finner man både preliminär boardingtid och aktuell status på flyget.
Fast de stängde sjukt tidigt när vi flög ner också. Mamma flygpendlade Sthlm - Malmö i flera år och enligt henne så är det bara norwegian som är så tidiga!

Fast de stängde sjukt tidigt när vi flög ner också. Mamma flygpendlade Sthlm - Malmö i flera år och enligt henne så är det bara norwegian som är så tidiga!

Som sagt, jag jobbar på Arlanda och ägnar hela dagarna åt att hålla koll på boardingtider, men du får tro vad du vill. I vilket fall är det ju knäppt att ge råd om tider på
t4 Arlanda utifrån någon upplevelse på Kastrup. Om någon ska åka tåg, sj, från Skövde berättar du då om hur det var på centralen i Sthlm när du åkte sj därifrån?

Senast ändrad:
@Sedna Får jag nyttja dina expertkunskaper? Jag har fått dålig sömn i natt och ska med flyg från terminal 5 kl. 7 i morgon bitti och skulle uppskatta en halvtimme extra i sängen i natt. Visst räcker det med om jag är på terminalen 40 minuter innan gaten stänger (en timme före avgång). Flyger med Norwegian. Normalt sett brukar jag vara där 1,5 h före och det brukar ju räcke med råge. Jag är incheckad och har inget bagage.

Åh så skönt att du säger det! Då kör jag på det. :)
Jag tog en timme på mig och det var verkligen rejält med tid - trots uppmaningen om två timmar...
Flög också med norwegian. De sänder boardingpass i mobilen men de kom inte förrän ca 45 minuter innan avgång!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka