Betäcka lite äldre ponny

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare NinaMi
  • Startdatum Startdatum
N

NinaMi

Hej! Har en underbar b-ponny (129,6 cm) född- 96:love: som vi gärna skulle vilja ta ett föl på. Hon har aldrig tidigare haft föl, men jag har hört av flera att det inte borde vara ngt problem.. undrar dock om det är ngn som personligen har erfarenhet av att betäcka ett "äldre" sto? Ev. komplikationer (förutom att fertiliteten avtar med åldern)? Hade ev tänkt mig Verdi som pappa, hoppas på att få en stor c-ponny. Tack på förhand!

Sv: Betäcka lite äldre ponny

Mitt sto var 13 då hon fick sitt första föl.Fölningen gick hur smidigt som helst.Att sen fölungen var så stor att den inte fattade att den var tvungen att "knäa" för att dia var ju en annan sak.

Det finns många trådar med samma frågeställning om du letar lite, eller använder sökfunktionen.

Mitt korta svar på din fråga är: 13 år är inte gammalt!

Jag hoppas på att mitt ponnysto född 1996 skall bli dräktig. Eftersom jag inte vet hennes historia så vet jag inte om hon har haft föl förut, men jag anser inte att 13 år är gammalt, förhoppningsvis så blir hon dräktig. Vi kommer att börja hyfsat tidigt att betäcka för att ha många chanser.

Liknande trådar

Avel Hej. Tänkt höra med er erfarna kring avel. Nu är de såhär att under olika omständigheter så har de blivit ett litet Welsh mountain och...
Svar
3
· Visningar
769
Senast: Horsenerd
·
Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst...
2
Svar
24
· Visningar
3 783
Avel Hej! Vi har funderingar på att betäcka vårt ponnysto om 1-2 år. Jag eftersöker nu era tankar och erfarenheter kring att ev betäcka en...
Svar
0
· Visningar
836
Senast: Ciccibella
·
Avel Hej jag är lite ny på detta med betäckning men jag funderar på att betäcka mitt new forest sto Casandra III som är en renrasig new...
Svar
6
· Visningar
1 146
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hjälp!
  • Valp 2025