M
misslovely
Eg vet jag inte riktigt vad jag vill m denna tråd, kanske mest skriva av mig frustration o besvikelse.Har ridit 2 år på en ridskola ( den enda som finns här i närheten). Jag har ridit ganska mkt förut men haft uppehåll ett bra tag. Nåväl 1.a året var jättebra, superbra ridlärare som tyvärr slutade sen.Nu år 2 har ridskolans ägare tagit över nästan all undervisning och jag tycker att undervisningen är dålig, lektionerna kortats av, priserna stigit osv.Min utveckling är lika med noll och det känns inte roligt mer.Varje vecka samma övningar, som ridläraren själv säger "inte är anpassade för hästen X" jag rider utan mer för de andra hästarna i gänget. När jag frågar hur jag ska göra för att få X mer si o så som hon säger skulle vara bra svarar hon att "det måste du komma på själv" eller "jag vet inte"! Trodde man red på ridskola för att få handledning o stöd...Kommer aldrig att bli bättre o drömmen om egen häst närmsta åren kan man väl glömma...Ngn feedback får man aldrig efteråt, vad som var dåligt/ bra.Ridläraren är trevlig annars men har mkt problem o är rätt utarbetad. Vad gör man???Hur tackla det? Hälsn. deppig ryttare