Besvär i kroppen hur tidigt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bebben

Trådstartare
Jag har funderat lite, och tänkte fråga min BM vid nästa besök men det är inte förrän om 2 veckor nästan så jag kan lika gärna fråga här innan..

Efter mitt sista besök där, som var i v 12 (11+0), så fick jag riktigt ont på höger sidan av svanken och smärtan strålade ner längs stora muskeln som går genom högra skinkan och ner på baksidan av låret. Efter ca 1 vecka släppte den här jättestora smärtan, och kvar är nu (fortfarande) att jag får ont i det området så fort som jag står för länge, sitter på hård stol eller bär tungt ofta. Jag är nu i v 16 (15+3) och förutom dom här besvären såkännerjag knappt av graviditeten. Ganska skönt!
Ligamenten i magen gör svinont i någon sekund när jag nyser, hostar mycket eller liknande, men det står man ut med. Har börjat bli kissnödig lite oftare nu också, som tur är så ligger badrummet i anslutning till sovrummet :D

Men frågan var då, är det graviditeten som ger mig dom här besvären, och kan man få dom så tidigt? Jag har en problemrygg, men har aldrig haft ont på det stället eller på det där sättet innan, trots tunga lyft i perioder..
 
Sv: Besvär i kroppen hur tidigt?

Grattis vad kul att du är gravid!

Jag blev sjukskriven i tredje mån för värk. Hade bäckenuppluckring tidigt, ont i knän och rygg. Lyft inte något!
Gör enkla ryggövningar mm finns att få hos sjukgymnast.
 
Sv: Besvär i kroppen hur tidigt?

Det bådar ju inte gott i släkten i alla fall, då mamma berättat att hon haft uppluckring med alla 3, och min gravida storasyster fick det ganska tidigt och har stora besvär nu (Enligt henne själv, men hon älskar att överdriva också).
 
Sv: Besvär i kroppen hur tidigt?

Och justja!

Vi eldar med ved, så jag måste tyvärr bära varje dag ett tag till. Min sambo bär när han är hemma, men han är iväg mycket och reser mycket också.

Jag ska fråga min BM om vad hon tror när vi ska dit på UL om ca 2 veckor.
 
Sv: Besvär i kroppen hur tidigt?

Jag var hos BM på inskrivning i vecka 13, och då nämnde jag för henne att jag hade börjat få problem med foglossning (det är lite värre nu, i vecka 15).

Jag får ont i svanken, men mest "där lårbenet sitter ihop med bäckenet".
Jag jobbar oftast 8-9 h pass, och efter ca 4-5 h får jag ont i ryggen. efter ytterligare ett par timmar får jag lite svårt att röra mig hur jag vill.
När jag kommer hem från jobbet på kvällen har jag svårt att gå och om jag lägger mig ner kommer jag knappt upp på benen igen.
Om nätterna har jag svårt att byta mellan att ligga på rygg och ligga på sidan.

Det finns bälten man kan köpa (finns i butik eller hos sjukgymnast), har dock inte köpt ngt själv, så jag har inte testat, men de sägs vara kanonbra (om man köper rätt märke/modell :crazy: ).


Jag vet inte om dina besvär kommer utav graviditeten, men det låter väl ganska troligt...
Jag frågade BM om det var konstigt att jag fick dessa besvär så tidigt, men det sade hon att det inte alls var. Vissa får besvären tidigare, andra senare.
 
Sv: Besvär i kroppen hur tidigt?

jag har precis samma smärta som du beskriver. även jag har problem med ryggen sen tidigare, men detta som kommit fram nu känner jag verkligen inte igen.
Vissa dagar kan jag knappt gå pga det gör så ont i höften, ryggen och långt ner i benet. Nu har det lättat lite men det känns tydligt om jag stå/går en stund.
 
Sv: Besvär i kroppen hur tidigt?

Jag fick också problem med ryggen i tidigt skede. Gick då på sjukgymnastik och tränade ryggen. Gå dit innan du börjar få ännu mer ont!!
 
Sv: Besvär i kroppen hur tidigt?

Jag köpte ett bälte genom min sjukgymnast (tror det kostade 100 kronor om man köpte det den vägen) från gula rehab. Ett helt enkelt resårbälte som man spänner under magen, jag tyckte det var jätteskönt.
Info finns här; http://www.gulare.com/produkter/stodbalte.htm

Kan varmt rekommendera vattengympa, det är helt underbart och går att köra ända fram till bf.
 
Sv: Besvär i kroppen hur tidigt?

jag hakar fortfarande upp mig på att vi ligger så tätt i våra graviditeter, jag är ju också i vecka sexton, men dock 15+6 :banana:

iaf, för att komma till saken:
jag har svinont, både i magen och neråt svanskotan, men även ut mot låren och jag antar att detta har med graviditeten att göra.
svanskotan har jag ont i sen innan eftersom jag pajjade den i en ridolycka, men det har liksom gjort ont på ett annat sätt innan..
 
Sv: Besvär i kroppen hur tidigt?

Ja, det är ganska coolt. Vi måste haft lika fullt upp där mellan jul och nyår :angel:
Vi får se vem som hinner först i September ;)
 
Sv: Besvär i kroppen hur tidigt?

Tack för alla svar!

Det verkar ju inte helt onormalt att det kommer från graviditeten alltså. Jag ska fråga min BM om vad jag mer kan göra för att underlätta/minska på smärtan. Som tur är så gör det inte ont när jag är ute och går på promenader, då känns det snarare ganska så bra. Som om det mjukar upp lite.
Men så fort som jag stått upp, stilla, i mer än ca 5 min så haltar jag fram :crazy:
Likaså om jag står och böjer mig ner/fram mycket, exempelvis vid städning. Då känner jag mig som en handikappad 95 åring efteråt ungefär.
 
Sv: Besvär i kroppen hur tidigt?

Det kan vara ischiasnerven som spökar när smärtan går ner i benet.
 
Sv: Besvär i kroppen hur tidigt?

Mamma sa det också, men eftersom smärtan ändrades efter ett kort tag, och nu är mer runt höften också så verkar det inte som så längre..
 
Sv: Besvär i kroppen hur tidigt?

haha, ja, jag frågade min sambo om han visste vad vi gjorde dagen innan julafton?
nääää...?? blev svaret, men då svarade jag glatt att det gör jag minsan!! även om jag kanske inte minns det direkt :angel:
 
Sv: Besvär i kroppen hur tidigt?

Ja, här ska det ju ha blivit till några dagar efter julafton, när vi nyss kommit hem från julfirande hos en vän. Fast sen vet man ju inte exakt vilken gång det tog, hur lång tid befruktningen tog på sig och liknande. Vi hade sex ganska ofta just i den perioden, då han var hemma ganska mycket :angel:
 
Sv: Besvär i kroppen hur tidigt?

jepp, vi hade gaaaanska fullt upp vi också under den tiden :angel: :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 761
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
5 316
Senast: Fibusen
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här året borde ha varit ett av de eller rentav det allra bästa året i mitt liv. Med en pigg och glad unghund, med åldern inne för...
2
Svar
21
· Visningar
4 181
Senast: Takire
·
Hästvård Nu måste jag dryfta lite med någon annan. Blir liksom inte riktigt klok på vad som är fel på vår ponny. För något är det, det känner jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 620
Senast: prallan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp