Beskrivningar av trick

G

Giraff

Vet att det finnns en del trådar i ämnet, men kan inte ni som tricktränar era hästar beskriva mer utförligt hur ni går tillväga för att lära era hästar att t.ex buga? Skulle vara väldigt intressant! :idea:

Sv: Beskrivningar av trick

Ingen vänlig själ som vill hjälpa mig komma igång med trickträningen av min häst? :(

jag vill också gärna lära mig mer om hur man tränar trick! :)

Jag vet en tjej som håller kurser; Rebecka Östh heter hon: www.horse-vision.se supertrevlig och duktig.

Utan linor och kedjor..

En bok som kan vara rolig inspiration är Cirkuslektioner och frihetsdressyr som säljs av Kapson förlag. (Sök på google)

Inget tvång där heller.

Min kompis lärde sin häst att stegra på komando, men jag har ingen koll själv på hur man gör :P.. Men det är väll bara att använda fantasin. Försöker lära en ponny att buga och stegra. Det fungerar ganska bra. För mig känns det som att hästen måste ta isiativet till att lära sig :) Såklart tvingar jag hästen inget och jag tillåter den inte att stegra förutom "på komando". :)

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 638
Senast: Freazer
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
88
Senast: Badger
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
1 030
Senast: tessan.g
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama