Min ena (jakt)golden gillar inte sina täcken. Jag ska klippa bort "triangeln" bak på BoT-täckena så de inte klämmer ner svansen, men jag tror att hon även reagerar på att benbanden på regntäcket luggar pälsen på insidan av låren när hon går. Jag har precis köpt ett nytt rea-täcke där benbanden sitter märkligt, nästan lodrätt i bakkant på täcket, så det måste jag göra något åt. Om det funkar bra kan jag ju även fixa de andra.
Jag har lite funderingar på använda tygband och att göra något liknade hästtäcke, alltså att lägga banden omlott så de ligger ut från benen. Men då går det ju inte att bara "lyfta i" bakbenen så hur fixar jag ett vettigt snabbfäste på ett hundtäcke? Jag tror det räcker med att bandet går att ta loss på ena sidan och jag tror att fästet ska sitta bak, men har ni några idéer på vad som kan funka?
Det är en tik och hon har ryggproblem så hon behöver täcke.
Jag har lite funderingar på använda tygband och att göra något liknade hästtäcke, alltså att lägga banden omlott så de ligger ut från benen. Men då går det ju inte att bara "lyfta i" bakbenen så hur fixar jag ett vettigt snabbfäste på ett hundtäcke? Jag tror det räcker med att bandet går att ta loss på ena sidan och jag tror att fästet ska sitta bak, men har ni några idéer på vad som kan funka?
Det är en tik och hon har ryggproblem så hon behöver täcke.