Belamour avkom

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare eligj
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 886
E

eligj

Jeg funderer på å bruke Belamour på min hoppe. Er det noen her som har avkom etter Belamour? Kan dere fortelle litt om dem? Skriv gjerne morens avstamning, og post gjerne bilder!

Er spesielt interessert i størrelse og temperament, da min hoppe er 180cm, og kan være litt uberegnelig. Hun er Future Cup / Warkant / Consul.

Sv: Belamour avkom

Jag väntar ett föl efter Belamour i år. Så kan tyvärr inte uttrycka mig än :)

Jag har ett sto född 2010 efter Belamour-Guinness-Maraton. Jag har också haft en hingst efter Belamour som tyvärr fick avlivas efter att ha brutit benet. Stoet (såväl som hingsten)har från det hon föddes till idag varit så lätthanterlig, social och trevlig en häst kan vara. Nu går hon ju mest ihagen och dräller men det hon har fått göra hittills som lastträning, promenader osv. har skett utan några problem. Är helt enkelt väldigt lugn och okomplicerad. Hennes mamma har mer humör, så det är möjligt att lite av hennes trevliga temperament kommer från Belamour.

Mamman är 160cm hög medan jag tror att tvååringen kommer hamna på 167 cm om hon följer tillväxtkurvan även i fortsättningen. Har mött en del Belamouravkommor som varit ganska stora, över 170cm, men det kan ju vara en tillfällighet.

Vet inte om jag ska försöka mig på att infoga någon bild. Brukar ha problem med att få dem synliga på Bukefalos.
32863059.jpg

32863057.jpg

Som Yttik, väntar i år. Men vad jag hört så får fölen väldigt trevligt temperament.

Yttik - vad ligger mer bakom ditt föl? Varför valde du just B?

B vart en sista minuten bytahingstförvimåstebeställanuochhontogintemedförstavalet- val ;)

Vi försökte med en herre på D 3 ggr men hans skick var dåliga så hon tog sig inte. De ringde Flyinge och frågade vilka som visat då hittills bäst på skick och fick Belamour och.. nån på R som svar och då röstade jag på Belamlour för tycker han verkar trevlig. Så bestämdes på 1 minut för ville inte ha henne tom ett år :(

Hon är presenterat i presentationstråden på gnägg. Lasandros - Napoleon - Ceylon.

Takk for svar :) Kom gjerne med mer!

Nå skriver Katrinelund at Belamour kommer til å stå der denne sesongen:

länk borttagen av moderator
Så blir den nok tilgjengelig både for dere i Sverige og for oss i Norge heldigvis :)

Senast ändrad av en moderator:

Ja, just det, det känner jag nog igen. Kul, vi tog B på samma sätt. Hoppas det blir bra ändå.

Liknande trådar

Foder & Strö Ja, da er jeg her igjen med den umulige ponnien min. Unghest som siste uken har begynt å bete seg som hingst. Masse vrinsking hele...
Svar
4
· Visningar
826
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
1 284
Senast: Lobelia
·
Hästvård Jeg har en halvfoder hest som jeg har ansvar for (eier har fått baby). På torsdag oppdaget jeg en hevelse/kul under magen. Den gjorde...
Svar
5
· Visningar
1 002
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Behøver hjelp og synspunkter. Skriver på norsk så blir det minst feil. Jeg og samboeren fikk oss ny hund for 6 år siden, en da 9 mnd...
Svar
4
· Visningar
1 360
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka