Bekvämt funktionellt stalltäcke

mackan

Trådstartare
Plocka fram era bästa bästa tips. jag vill ha följande:

Ett TUNT vinterstall täcke, som sitter bra på hästen, och som helst har ett glansigt typ av foder, då hästen står på spån och jag inte vill att det fastnar spån på insidan av täcket.

vi har inte så kallt i stallet, men hästen är klippt, så jag vill ha NÅGON typ av LITE fodrat stalltäcke. Någon tipsade mig tidigare om Shires Jersey cooler, men nu har jag sökt som en galning på nätet och jag kan inte hitta nån butik som säljer detta i sverige.

tips och tips tack! :bow:

Sv: Bekvämt funktionellt stalltäcke

Hästbutiken i Bromma, www.hastbutik.se sålde det förr, både i butik och på nätet, kanske ide att ringa och fråga om de månne har något kvar?

hur tunt ät tunt foder, dvs hur lite vill du ha?

Hästbutiken i Bromma, www.hastbutik.se sålde det förr, både i butik och på nätet, kanske ide att ringa och fråga om de månne har något kvar?

hur tunt ät tunt foder, dvs hur lite vill du ha?

Ja jag vet - jag såg det när jag sökte, kom upp i sökfunktionen under deras namn....men sen när jag gick in i sortimentet hade de det inte! Hade varit perfekt annars då jag ofta har vägarna förbi där dessutom....

tunt - ja, vad ska jag dra till med: typ 100-150 gram???? runt där.. .går väl knappt att hitta nuförtiden, alla är inbäddade så varmt........ 200 MAX MAX MAAAAX.........

Shires har även stalltäcken med 200g foder. Tror dock det är bomull på insidan. Vi har båda det och cooler'n där jag jobbar!
www.ridsportshopen.com brukar också ha mkt från shires.

Sen finns ju horseware amigo med medium fyllning, det har blank insida också.

Tack Centaur och Alex -
ska kolla bägge länkarna, tusen tack! Återkommer! :bow:

HW amigo är jättebra! Bra passform och går att tvätta i en vanlig maskin. 150 g fyllning är det tror jag.

Här finns Horseware stalltäcke :www.hastshopen.se
Tyckte de verkade vettiga i pris men jag vet inte vad frakten ligger på.

Ska du ha ännu tunnare täcke så är Horsewares bomullstäcken bra. Det fastnar inget spån i dem.

Liknande trådar

Hästvård Usch jag känner mig jättekluven. Jag har en konvalescent som inte får bli kall över ryggen pga skada. Han är oklippt förutom en ruta... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 883
Utrustning Vet att det någonstans funnits en tråd med folk som har små ponnyer (kat A-B) som lagt upp kort och tipsat om utrustning och sånt...
Svar
19
· Visningar
3 994
Senast: Barrel
·
Utrustning Hej! Nu är det så att hästen min står i utestall och hon är en liten räka som behöver stalltäcke för att hålla värmen. Hon är ganska...
Svar
7
· Visningar
1 130
Senast: Mimsan_
·
Utrustning Ja, finns det något sådant täcke? Har googlat runt samt läst i massa olika trådar här på Buke, men får inget bra svar. I en tråd sökte...
Svar
12
· Visningar
3 100
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Alternativ till försäkring
  • Hönstråden II