behövs mineraler?

ragge

Trådstartare
Jag ska ha min häst på bete i sommar och han ska vara ute dygnet runt för första gången på länge...(tävlingshäst(mkt fullblod) som behöver mkt mat)
Men det här betet är mkt bra och jag ska prova att bara ge han lusern och krafftfoder och då bl a 1 kg krafft pluss grön.
Behövs det något mer mineraler då eller räcker det med det som finns i krafften?

Sv: behövs mineraler?

Hur mkt rider du under betesperioden då? Rider du inte alls borde det ju räcka med ett bra bete och saltsten i hagen..=)
Rider du rätt mkt kan det ju vara god ide att tilläggs fodra med det du nämnde men mineralerna kan du skippa...

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 888
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 856
Senast: Fazeem
·
Foder & Strö Ja, behöver ge tillskott för Zink och Kopper. Har gett från Krafft och Trikem, det har funkat super bra. Bytte sen till ForagePlus och...
Svar
14
· Visningar
1 981
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
2 047
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bästa hagbootsen?
  • Stora shoppingtråden III