behöver jag?

millen

Trådstartare
Min kompis häst har fått kvarka, och jag var med den hästen när den var smittad. Kan jag ha baciller på mina chaps + hjälm, fast dom inte har rört den hästen? men liksom jag rörde ju den och sen rörde jag mina saker, har tvättat alla mina kläder jag hade då, men ska jag desinfektera mina saker oxå? läste att virkon s funkar, nån som provat det? tacksam för svar såfort som möjligt:)
 
Sv: behöver jag?

Better safe than sorry!

Jag säger rengör med Virkon s, som f.ö är guds gåva till oss hästmänniskor som inte vill ha baciller i våra stall :)
 
Sv: behöver jag?

Okej, nu har det inhandlats. Men hur gör man?:o skulle nån kunna va jättesnäll och förklara steg för steg hur man gör för att få det på t.ex chaps?
:)
 
Sv: behöver jag?

Enklast är nog att hälla det utblandade virkonet i en sprayflaska av något slag och så helt enkelt spraya på. Gärna flera gånger och mycket så att det täcker ordentligt. :)
 
Sv: behöver jag?

Jag åkte till en trädgårdsaffär och köpte en lite grej som man blandar växtmedel i som har en lång slang och ett spray-munstycke,
funkar helt suveränt bra! Annars funkar vanlig duschflaska också som man använder typ till att stryka kläder, men det tar betydligt längre tid ...
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 355
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 411
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Hur desinficerar ni läder, tex ridskor nu när det går så mycket kvarka i landet? Jag vill vara förebyggande och desinficera allt efter...
Svar
14
· Visningar
7 971
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 466
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Fjordingtråden
  • Hovbensfraktur

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp