behöver hjälp.. NU!

D

DressyrPonnyn

Help..
Jag och min ponny tävlar dressyr och även lite hoppning!
Jag har slutat med att använda spö.. men då han blir grymt seg på tävlingsbanan.. (eftersom jag inte har spö inne på banan)
Inne på banan så är han seg och går knappt fram i ökad trav o ökad galopp! :/ S U R T
har du några tips på hur man kan få hästen mer framåt både på hemmaplan och på tävlingar? (Jag använder sporrar)
tack på förhand!

Sv: behöver hjälp.. NU!

Har han ont?
Passar utrustningen?
Hur ofta tävlar/tränar du?
Hur rider du i övrigt?
Hur reagerar han på träning/i övrig ridning?

Sv: behöver hjälp.. NU!

Har han ont?
Passar utrustningen?
Hur ofta tävlar/tränar du?
Hur rider du i övrigt?
Hur reagerar han på träning/i övrig ridning?

han har inte ont så jag masserade honom idag och han visade inget täcken på att han hade ont! Utrustningen är ut passad så den sitter som den ska! Jag tävlar inte så värst ofta.. men kanske 1-2 gånger i månaden! Träningar åker jag på då och då.. ganska regelbundet! Övrigt rider jag i både dressyr, hopp och uteritt! När jag rider ut är han jätte pigg och travar på ordentligt. När jag har spö så går han fram jätte bra! Det är när jag tar bort spö han blir seg :/

Liknande trådar

Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 343
Senast: super
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 409
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 523
Senast: Fiorano
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 186
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka