Behöver han vara chippad?

matildamilton

Trådstartare
Behöver en ponny var chippad för att få tävla ponnygalopp? Har letat på unggalopp men har inte hittat svar. Och behövs pass??

Senast ändrad:
Sv: Behöver han vara chippad?

Pass är det lag på att alla hästar ska ha och för att få ett pass måste den vara chippad!

Kopierat från ung galopp:
Hur registrerar jag min ponny för att kunna delta i ponnygaloppen?
Det gör du enklast genom att skicka en kopia av hästpasset + mätintyget till Täby Galopp
"Ponnygalopp"Box 29 183 21 TÄBY eller mail: cecilia.graberg@galoppsport.se Om du har en D-ponny med helt okänd härstamning ska du dessutom skicka in blanketten "Registrering av D-ponny" som du hittar under "blanketter"

Okej, är det lönt och slutmäta, chippa och skaffa pass då han är 12 år och min medryttare ponny?? Vill jätte gärna tävla honom men vem kan fixa pass, chipp och mätintyg?
Det är väl dyrt också??

Senast ändrad:

Det är ägaren som är skyldig att se till att hästen har pass. Om länsstyrelsen kommer på besök kan det bli dryga böter om hästen inte har pass.
Så ta du ett snack med ägaren.

Hur mycket det kostar beror en hel del på vad ponnyn är för ras, ägaren ska vända sig till den aktuella rasföreningen så fån hen hjälp.

Jag registrerade vår ponny med okänd härstamning i SH. Kostade 900 kr.
Kravet var att id-kontrollant kollat hästen och att den var chippad. Dessutom intyg från vet på åldern.

Så det kostar en del...

Han är en welsh/fjording. Han står i ett privat stall, men jag kan prata med ägaren, men ska nog snacka med henne.

Asså känn som att jag inte har något att säga till om då han inte är min häst+ att jag bara är 13 år

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
888
Senast: Ketrawzc
·
Relationer Julen kommer snabbare än jag vill och nu börjar jag leta efter bra presenter. Tidigare har jag gett bort upplevelser, mat och...
Svar
0
· Visningar
291
Senast: alazzi
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 120
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 038
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar