Behöver ett bollplank :S

Marlan

Trådstartare
Har en ponny på 16 år som åkt in och ut från kliniker och djursjukhus i ett år nu med kotledsinflamationer och snedheter i rygg och bäcken bla. :(

Tycker att han ska bli halvpesionär nu.
MEN både han och jag tycker att det är tråkigt att ta det lugnt hela tiden och behöver saker att träna på.
Skritta och trava rakt fram kan vi lixom ;)

Funderar därför att på att börja träna akademiskt :d
Tror det skulle funka bra då man tränar mycke från marken i denna inriktingen, och han slipper då en massa extra kilo innan han är 100% färdig för det.

Är det för sent att börja om helt med en så pass "gammal" häst?

Hur börjar man?

Var börjar man?

Som sagt; behöver ett bollplank att bolla ideerna mot :crazy:

Sv: Behöver ett bollplank :S

Jag kan iallafall svara dig angående hästens ålder så är den inte för gammal att börja med AR. Jag började med min förra knabstrupper vid 16 års ålder. Han hade problem med korsbensleden oxå. Han är idag snart 21 år och mår alldeles utmärkt

Sv: Behöver ett bollplank :S

Klart att det inte är för sent att börja med en 16-åring!
Om du vill veta mer om möjligheter till tränare mm så pm:a mig så kan jag tipsa :idea:
Vi bor ju inte så långt ifrån varandra..

/Stallkatten - som en gång ägt en Barefoot men sålde den till en tjej i Åstorp :angel:

Liknande trådar

Hästmänniskan Behöver nog mest skriva av mig och ventilera mina tankar... Har tre hästar. En swb, 17 år som jag precis börjat rehaba efter en...
Svar
18
· Visningar
2 442
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 074
Senast: lillamy73
·
Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 670
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 944
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama