behövs bygglov?

hast_tokig

Trådstartare
behöver man bygglov för att bygga en till box?
stallet har 5 boxar och nu byggs det en till. men kräver man bygglov på den boxen? inte mitt stall men det är en jordbruksfastighet vet jag.
 
Sv: behövs bygglov?

behöver man bygglov för att bygga en till box?
stallet har 5 boxar och nu byggs det en till. men kräver man bygglov på den boxen? inte mitt stall men det är en jordbruksfastighet vet jag.
Du behöver inte bygglov. Däremot kan du behöva förpröva boxen OM stallet INTE har förprövats tidigare. Om stallet har förprövats tidigare ska du istället göra en FÖRANMÄLAN till länsstyrelsen. Ring Länsstyrelsen och fråga om de har någon förprövning på stallet om du själv inte känner till om stallet är förprövat förut.
 
Sv: behövs bygglov?

vet dock inte detta heller, det är ett stall jag stod i och dom gör lite som dom vill. så dom bygger för fullt nu och lite därför jag undrar om man behövde bygglov till det.
 

Liknande trådar

Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
1 152
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Finns det någon firma ni kan rekommendera? Gäller Dalarna. Vi har tänkt att bygga ett litet stall med 2 boxar med engelska boxdörrar...
Svar
1
· Visningar
503
Senast: Blyger
·
Hemmet Vi vill sätta upp ett glasräcke på balkongen istället för nuvarande trästaket. Mailade kommunen för att fråga om det behövs bygglov och...
Svar
10
· Visningar
599
Senast: Catsu
·
Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 930
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp