Behöver tips och råd!

karin88

Trådstartare
Åh jösses jag vet inte var jag ska börja. Jag har en häst tillsammans med min mamma sedan 2 år tillbaka. Det är mestadels jag som rider, mamma har tröttnat lite.
Hästen står i ett stall hos bekanta, vi betalar kraftfoder och strö men i övrigt är allt gratis.
Nu till problemet. Jag tävlar och vill därför hålla igång honom året runt förutom ett par veckors vintervila. Sedan i höstas har detta dock visat sig nästintill omöjligt. Paddocken är sönderkörd av traktor så den går inte att vara i. Vägen funkade att rida på i höstas, men sedan första kylan har den varit isbelagd. Det finns en liten gräsplätt att vara på men med isfläckar under det lilla snötäcket och en busig häst vågar jag inte riskera för mycket.
Jag har ca 20 min bilväg till ridhus, vi åker dit så ofta det går men det är svårt att passa in med skiftarbete, bra väglag osv.
Situationen är för mig ohållbar.
Till råga på allt så har jag och stallägarna inte riktigt samma syn på hästhållning, vilket gör att vi ofta tjafsar. Pga detta vill jag ogärna vara i stallet utan mamma.
Långt och kanske rörigt inlägg men jag var tvungen att skriva av mig! Jag vet inte vad jag ska göra, det finns plats i ett annat stall i närheten med mycket bättre ridmöjligheter men mamma vill inte flytta hästen.
Hjälp mig!
 
Lobba mamma!
Hitta ett stall du tror skulle funka, åk dit och snacka med stallägaren, som förhoppningsvis är jättetrevlig!
Sen är det bara att sälja in stället, hur mycket enklare ditt hästliv skulle bli, att mamma kanske kan få en nytädning i sitt hästeri, precis vad hon behöver. Och fint och ljust ridhus och allt va ni behöver. Baxa med mamman till stället och se på allt det fina.

Mycket jobb, men det tror jag kan funka.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Julklappstips till tränare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp