Behöver snabbt svar!!

E

Egonson

Hur mycket av Basic E och Selen behöver man ge om man behöver 1 mg selen??
 
Sv: Behöver snabbt svar!!

Är det flytande el pulver du ska ge?

Av flytande innehåller 10 ml, 1 mg selen.
Av pulver innehåller 50 gr, 1 mg selen.
 
Sv: Behöver snabbt svar!!

Följdfråga, någon som vet hur många gram det medföljande måttet rymmer? (pulver alltså)
 
Sv: Behöver snabbt svar!!

Det är pulver.
50 g, hur mycket är det i volym då? Man får ju med ett 25ml mått i hinken, hur många sådana?
Min våg är inte tillräckligt känslig så att jag kan väga upp det.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Behöver snabbt svar!!

Jag HAR FÖR MIG att det medföljande måttet rymmer 50 gr. Ger inte pulver nu, utan flytande. Så jag kan tyvärr inte väga och är inte helt säker på att jag har rätt.
Någon annan som vet kanske?
 
Sv: Behöver snabbt svar!!

Fick tag på en våg idag, två mått á 25 ml väger 50 g :)
 
Sv: Behöver snabbt svar!!

Mirage: nä, det står faktiskt inte på förpackningen dumt nog, och inte på måttet heller, därför jag frågar eftersom jag inte har någon våg med liten skala.

Álin: tack! Det är det medföljande måttet du menar hoppas jag? :o
 
Sv: Behöver snabbt svar!!

Ja, det som ligger i hinken.
25 ml ryms i det.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag letar febrilt efter ett lämpligt mineralfoder, ja eller ett mineralfoder och sen kanske rena mineraler att komplettera med. Nedan...
Svar
9
· Visningar
867
Senast: maddie202
·
Foder & Strö Hej! Min tränare tyckte att vi skulle börja ge vår ponny E-vitamin då hon går ganska hårt i nuläget. Jag har för mig att E-vitamin och...
Svar
9
· Visningar
1 163
Senast: Karoliten
·
Foder & Strö Skulle behöva lite hjälp från er som kan räkna eftersom min hjärna inte klarar av matematik. I år har vi fått två skördar som är så...
2
Svar
21
· Visningar
1 448
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Är det någon som vet hur man räknar ut kaloriintaget baserat på färskfoder? Vår veterinär vill att vi räknar ut Ascots kaloriintag...
Svar
11
· Visningar
1 229
Senast: Lisalei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp