Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
WhatsApp, överlägset bäst tycker jag!
Kräver inte alls appar för meddelande det? Förutom sms-funktionen då givetvis.Kräver dock att alla man skickar sms till också har whatsapp.
Varför ännu en app? Du har ju sagt att du tycker appar är krångligt och även att du gar lite minne i telefon.Vilken ska man ha? Den jag har funkar ju inte varken till att ta emot mms eller skicka mms utan att krångla med någon inställning jag inte hittar i telefonens inställningar.
Appen ska vara gratis. Den ska inte heller samla en massa data om mig och inte heller ha reklam.
Fast det är väl just den som hon verkar sakna eftersom det är en kinesisk telefonDu har en app i telefonen som rätt och slätt heter Meddelanden. Den använder jag
Glömde citera.
Ja alltså det är det jag menar. Skickar du ett sms så tas det ju emot i standardappen oavsett vilken telefon du har.Visa bifogad fil 144139
Min sms-app skickar och tar emot sms/mms till alla andras standard sms-app oavsett de har android eller iPhone (inte till whatsapp/messenger eller andra "special") så gissningsvis nej, alla appar kräver inte att alla andra har exakt samna app.
Jag vill inte att folk ska snoka i vad jag diskuterar med andra eller vilka bilder vi skickar (även om det är helt vanliga bilder på t.ex. blommor.)Som jag skrev i den andra tråden så tycker jag att Google messages funkar absolut bäst, den har även varit standard-app på mina senaste telefoner (Huawei, Xiaomi och numera Samsung). Ingen reklam, säker och smidig.
Att undvika all sorts datainsamling är nog nästintill omöjligt idag men för att minimera risken för att ens egen data ska läcka ut (och få grundligare inblick i hur datan används) så är det oftast säkrast att använda sig av en större aktör framför en liten. Vilken typ av datainsamling är det du vill undvika?
Jag vill inte att folk ska snoka i vad jag diskuterar med andra eller vilka bilder vi skickar (även om det är helt vanliga bilder på t.ex. blommor.)
Det är svinmycket som finns där.Hm, vi kanske kan hjälpa dig med inställningarna? Om du går in på Inställningar, hur ser det ut där? Vad för alternativ finns?