Bästa silvershampot?

R

Raderad medlem 68338

Ok igår fick jag en feeling och gick till frisören och blev ljushårig!
Jag har rätt mkt röda pigment i mig själv plus att jag hade massa rester kvar i håret av gamla slingor/färg. Nu är jag ljus och lite guldig liksom. SNYGGT! Men jag skulle vilja testa dämpa ner de varma tonerna med ett riktigt bra silvershampo/inpackining/bomb.
Har ni några tips att langa över?

Jag har igenom tiden fått många komplimang på mitt vita silverhår (har det dock tyvärr inte längre)... :(

Jag använder schwarzkopf color freeze silver shampoo & revlon nutri color creme nr.1002

Denna färgen då det va på sin topp: (inte världens bästa bild, fb kvalite och vet fan inte hur man får det ner i storlek :banghead:) och det är vitt/grått för jag använde produkten väldigt ofta, vill man ha mer naturligt, så räcker det med 1 gång i veckan :)

543895_10152142241214202_712069357_n.jpg

Revlon Nutri Color Creme :love: Just nu är jag rödhårig och deras röda färgbomb är heeelt fantastisk, men när jag var blond (=vithårig) använde jag deras ljusaste och var väldigt nöjd. Jag använder den istället för balsam efter varje tvätt; den sköter liksom om både håret och färgen. Bra grejer! :up:

Åh just det: Redken Blonde Idol custom-tone! Också ett kanonbra silverbalsam där man kan ställa in hur mycket färgkorrigering man vill ha. Hjälp vad jag saknar att vara blond nu, waa...

Fudge silvershampo är enligt ett butiksbiträde jag pratat med det starkaste silverschampot. Jag använder det ibland men håret blir nästan åt det gråa hållet och schampot sätter sig runt naglar mm så man ser lätt smutsig ut... :)

Tack för er hjälp! Nu har jag köpt Revlon color nutri créme 1002! Upp till bevis :D

Fudge silvershampo är enligt ett butiksbiträde jag pratat med det starkaste silverschampot. Jag använder det ibland men håret blir nästan åt det gråa hållet och schampot sätter sig runt naglar mm så man ser lätt smutsig ut... :)
Har samma problem med mitt fudgeschampo, plus att jag får lila slingor av det om man råkar ha i någon sekund för länge. :meh: Tycker att Matrix ger ett mer jämnt resultat.

Jag har rätt mkt röda pigment i mig själv plus att jag hade massa rester kvar i håret av gamla slingor/färg. Nu är jag ljus och lite guldig liksom. SNYGGT! Men jag skulle vilja testa dämpa ner de varma tonerna med ett riktigt bra silvershampo/inpackining/bomb.
Jag tycker Schwarzkopf anti-yellow mousse är den absolut mest effektiva produkten. Den har även varit populär på mga bloggar. Själv kan jag tyvärr inte använda den längre då jag får lila slingor av den. Men innan dess så gav den en superfin nyans på det blonda och tog bort varenda antydan till guldton.

Bild!! :D

Fudge silverschampo är det bästa helt klart! Men har du guldiga toner i håret kommer de försvinna
Färgade håret i en kall blond färg i november förra året o det är nästan lika snyggt idag. Är så imponerad av schampot!!!

Jag undviker silverschampo, det torkar ut håret ganska rejält. Har provat de flesta blonda färgbomberna och tycker att denna är helt överlägsen:
evo-fabuloso-platinum-blonde-colour-intensifying-conditioner-by-evo-bea-600x600.jpg

Evo Fabuloso Platinum Blonde.

Det är den enda jag testat som faktiskt tonar ner mitt hår när det börjat bli varmare i färgen, alla andra bibehåller mest en redan kall nyans men gör ingen skillnad när tonen börjat skifta.
Jag brukar lägga i torrt hår och låta det sitta riktigt länge när jag vill få till en förändring, sen använder jag deg som underhåll istället för balsam regelbundet.

Men du kan ju inte posta en sån här tråd utan bild förstår du väl? :rage:

:p

Haha!! Lovar lägga upp ngn bild nån dag, har en serie gamla bilder från häromdagen som ska upp på bloggen först bara så att allt blir "kronologiskt"! Mkt viktigt detta :D Lever nu hemligt blond hehe men ska komma ut!

Har nu testat Revlon-grejen och vettefan om det blev ngn skillnad. Iofs är håret fortfarande blött :p Färgen är fortfarande ganska guldig liksom.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har tröttnat på långt hår nu. Det bara hänger rakt ned eller så har jag det i en knut mitt på huvudet. Är kass på att sätta upp...
2
Svar
38
· Visningar
3 376
Senast: WBanna
·
Kropp & Själ Jag är lite trött på min hårfärg. Har väldigt varmt blont hår, nästan lite åt strawberry blonde-hållet men kanske lite mer guldiga toner...
2
Svar
28
· Visningar
3 518
Senast: Blimblom
·
Kropp & Själ Idag har jag varit till frissan och fixat en ny hårfärg! Men jag blev lite fundersam så jag hoppas verkligen att ni vill hjälpa mig med...
Svar
10
· Visningar
1 801
Senast: GotAsecret
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 668
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar