barock - klassisk??

M

Midi

Hade en ridlärare förra veckan (rider på vanlig ridskola) som rider klassisk och vi skulle få testa lite sådant på lektionen. Hon sa att nej, det är inte samma som Barock, i Barock förstör man hästarna. Nu lade jag inte så mycket vikt i det förvisso, men vad är det för skillnad då?

Iaf så fick vi testa lite med svängradie, halt, sitta med hälarna i stigbyglarna m.m och det var riktigt superroligt och jag fick blodad tand för det. Vet någon om det finns sådana spec ridläger eller ngt??

Sv: barock - klassisk??

Det har varit två liknande trådar uppe ganska nyligen
sök på Klassiskt barockforumet på den oranga listen.
Det skall stå sök i forum
- så kommer upp en ruta där du skriver i

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 540
Senast: Cambrie
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 336
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 763
Senast: Jamtland
·
Träning Jag har en new forest ponny. köpte honom i februari från ridskola. Han var då överviktig, hade haft fång, lättare variant. Är så...
2
Svar
25
· Visningar
3 369
Senast: Aifos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar