barn som inte sover i sina sängar hela nätterna

Status
Stängd för vidare inlägg.

KisseNova

Trådstartare
Min son är 15 månader, och fram tills runt 1-2 veckor sen så sov han hela nätterna i sin säng inne på sitt rum.Sen när han vaknade runt 7- 8 på morgonen först då kom han in i mitt rum.

Men nu så kommer han in så fort jag öppnar dörren till hans rum (den är stängd så länge jag är uppe).Om jag har tur så kommer han inte förrän runt 3 på natten.
Nu har jag försökt att gå tillbaka med honom till hans säng, men då tar det en stund och sen går han ut i köket istället.

Sen samtidigt så vill jag ju inte köra bort honom heller ifall han har sovit oroligt.Han ska ju ändå veta att till mamma får man gå..

Att jag inte vill dela säng med honom på nätterna har många skäl, men ett är att han ofta ligger och sparkar i sömnen på min rygg.
Om jag flyttar bort honom (har en dubbelsäng), ja då tar det bara några minuter sen ligger han där ifall.

Tips tack!! har ni varit med om liknade och löst det?
 
Sv: barn som inte sover i sina sängar hela nätterna

Jag har aldrig låtit mina barn sova i min säng. Aldrig var väl att ta i, när de varit sjuka har det hänt att de har sovit där, men då har min sambo sovit i deras säng. Jag kan inte sova när de ligger i sängen och av den enkla anledningen har jag "förbjudit" det. Det har aldrig varit på tal att de ska sova där utan jag har följt med dem upp och lagt tillbaka dem i sina egna sängar när de kommit in till mig. Sen har jag suttit på sängkanten en stund och pratat lite och sen sagt godnatt igen och gått och lagt mig igen. Det har funkat med tre barn här så prova. Lycka till.
 
Sv: barn som inte sover i sina sängar hela nätterna

tack för ditt svar.

Försökte med det i natt att gå tillbaka och lägga honom, men efter en stund som jag hade legat i min säng så var han i köket istället.
Jag får väl bara försöka tills jag blir tokig på honom :D
 
Sv: barn som inte sover i sina sängar hela nätterna

Jag skulle tro att det funkar om du är lite envis. Om du bara står ut några nätter så ska du se att det fungerar. Det är jobbigt just när man håller på men en dag så bara funkar det och då är det värt det.

Föresten glömde säga det att det är viktigt att du sitter en stund och pratar med honom och så vid sängen så att han känner sig trygg och kan somna om lugnt. Jag har försökt att göra så att mina barn ska känna sig trygga i sina sängar och tycka att det är ok att somna om själva där om de vaknar.
 
Sv: barn som inte sover i sina sängar hela nätterna

jodå, han är trygg i sin säng annars.Så jag förstår inte riktigt vad som hänt och varför han kommer in till mig mitt i nätterna.

Jodå, jag förstod att jag skulle sitta hos honom en stund...;)
 
Sv: barn som inte sover i sina sängar hela nätterna

Tror nog att han bara testar lite. Du vet, han har väl kommit på hur mysigt det är att sova hos dig. Oftast tycker ju barnen det, det är vi föräldrar som inte riktigt uppskattar det lika mycket...
Bra att du hajjade vad jag menade, det är inte alltid lätt att veta när man pratar över text. :angel:
 
Sv: barn som inte sover i sina sängar hela nätterna

Jag kan inte hjälpa dig.
Jag har alltid sovit med barn i sängen, för jag gillar det.
De väljer sina egna sängar av sig själva sedan när de blir större.

Däremot så låter jag adem aldrig ligga och sparka på mig, för då så håller jag fast deras fötter.
Den äldsta valde då att flytta till egen säng för att få ligga och sparka i fred.
Mellanbarnet lade sig stilla och minsta växlar mellan att ligga stilla hos oss och ligga i egen säng och sprattla.
 
Sv: barn som inte sover i sina sängar hela nätterna

Får du plats i hans säng så slafa där tills du orkar ta några nätter med "avvvänjning".
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vi har förvaring under vår säng i form av lösa lådor som skjuts in under sängen. Dessa är rätt stora men katterna kan ändå öppna dem och...
Svar
3
· Visningar
391
Senast: Pilot
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 287
Senast: Madalitso
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 634
Hundhälsa Hej! Jag har en krypt hanhund där ena testikeln är kvar i buken. Jag vill inte diskutera varför, men jag tror inte att inte operera bort...
2
Svar
28
· Visningar
2 536

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp