barn sen tidigare förhållade /äktenskap

Status
Stängd för vidare inlägg.

zilla

Trådstartare
Är det någon som har det ? Hur resonerar ni när 2 barn är äldre än era 2 gemensama barn.?
Vi "bråkar" om att våra 2 gemensamma barn inte kommer kunna ha några fritids intressen för att ev att de 2 barnen som är äldre inte kommer skaffa jobb och flytta hemifrån ......
Tyvärr blir jag skit sne över detta då jag önskar att "mina" barn ska ha intressen och inte bara slö och sitta framför datan hela dagarna ..eller orka börja jobba (på helger)då man vill ha extra pengar ..
 
Sv: barn sen tidigare förhållade /äktenskap

zilla skrev:
Är det någon som har det ? Hur resonerar ni när 2 barn är äldre än era 2 gemensama barn.?
Vi "bråkar" om att våra 2 gemensamma barn inte kommer kunna ha några fritids intressen för att ev att de 2 barnen som är äldre inte kommer skaffa jobb och flytta hemifrån ......
Tyvärr blir jag skit sne över detta då jag önskar att "mina" barn ska ha intressen och inte bara slö och sitta framför datan hela dagarna ..eller orka börja jobba (på helger)då man vill ha extra pengar ..

"dina" barn?

Vi har ett gemensamt och ett äldre syskon som har en annan pappa.

Men båda barnen är VÅRA barn, på helt lika villkor. Annars kan man inte vara familj :crazy:

F.ö. förstår jag inte sambandet. Om de äldsta inte flyttar ut kommer de yngsta (som är DINA då eller) sitta och slöa framför datorn?

Pröva att ha EN dator i familjen :cool:
 
Sv: barn sen tidigare förhållade /äktenskap

Men hur gamla ar de aldre barnen nu?
Man kan inte bo hemma hur lange som helst, och en frisk ung manniska ska inte vilja bo hemma hur lange som helst.
Satt granser och se till att de aldre barnen kan forsorja sej sjalva, precis som de yngre maste gora nar de kommit upp i den aldern.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
3 082
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 325
Senast: Farao
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 702
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp