Barf till kräsen hund

fijja

Trådstartare
Jag ger barf och vom og hundemat till min hund.
Han är dock extremt kräsen och ratar väldigt mycket. Vilket gör det svårt att få i honom vitaminer tex. Grönsaker är snarast omöjligt.

Det han äter mest av är ren vom, vom og hundemats korv med storevom och vissa kycklingdelar.

Dock kan han matvägra, vilket medför att han får mycket magsyra och börjar kräkas och må dåligt.

Han äter något bättre nu efter att hund nummer två kom till familjen. Men jag skulle vilja att han gick upp liiiiite till. Han är så väldigt tunn.
Hittade några riktigt feta (typ50 % fett) korvar med inga konstigheter i (som potfiber, ris och sånt), men såldes tyvärr bara i finland :(

Har ni tips på något som är lite fetare som man kan ge i bland?

Sv: Barf till kräsen hund

Om du inte har något emot att använda andra märken av färskfoder, och om din hund äter det dvs, så innehåller Hallas färskfoder 49% fett och 27% råprotein. Det är bland de högsta siffrorna jag känner till i alla fall på fettet.
Finns att få tag på via djurmagasinet, som finns på ganska många ställen över landet i alla fall. :-)

/Camilla

Till TS
VoHs foder med lax innehåller 52% fett, minns inte proteinet dock.
Men det har du kanske redan testat?
Min tik är också kräsen. Hon äter dock lite bättre om man strör blodpulver över maten. Har du testat det?
Ger även min rent ister som finns att köpa i matvarubutiken. 100% fett :D

Tillägg: Vi har även vom-mjöl som vi strör över maten ibland. Det tycker hon är gott.

Senast ändrad:

Vart kan man få tag på blodpulver? :)

Jag köpte på nätet och fick hemskickat. Kommer inte ihåg vilken butik men det kommer upp flera alternativ om du googlar på det.

Citerar från en utav webshopparna:
Kosttillskott:
- För hårt arbetande hundar
- För dräktiga och digivande tikar
- För pigmentering och pälssättning
- Som krydda på maten / aptitretare
- Som hundsaft för hundar som är dåliga på att dricka

Som kosttillskott kan Blodpulver inte överdoseras, men en rekommenderad dosering är ca. 1/2 msk per 10 kg kroppsvikt och dag

Om du inte har något emot att använda andra märken av färskfoder, och om din hund äter det dvs, så innehåller Hallas färskfoder 49% fett och 27% råprotein. Det är bland de högsta siffrorna jag känner till i alla fall på fettet.
Finns att få tag på via djurmagasinet, som finns på ganska många ställen över landet i alla fall. :-)

/Camilla

Tack för tipset, men jag vill inte ge något foder som innehåller spannmål och/eller potatis och dyl

Till TS
VoHs foder med lax innehåller 52% fett, minns inte proteinet dock.
Men det har du kanske redan testat?
Min tik är också kräsen. Hon äter dock lite bättre om man strör blodpulver över maten. Har du testat det?
Ger även min rent ister som finns att köpa i matvarubutiken. 100% fett :D

Tillägg: Vi har även vom-mjöl som vi strör över maten ibland. Det tycker hon är gott.

Laxen äter han inte tyvärr! Bara enstaka gång om han inte fått den på läääääänge.

Tack för tipset med blodpulver, det ska jag testa!
Ister var ju en jättebra ide! Det är väl bara typ fett från djur?? Perfekt ju, en matsked av det i måltiderna höjer ju fetter rejält!

Jag har givit i små bitar tills hon inte vill ha mer. Mängd varierar men runt 30 gr per gång brukar hon få i sig (grammen står märkta i omlagspappret, som på ett paket margarin).
Men det har jag gjort efter att hon ätit sin mat, som godis. Risken finns ju annars att hon äter sig mätt på ister och inte vill ha mat.

Smart! Ska testa och se vad han tycker om det :)

Jättebra tips, ska genast beställa blodpulver!

Antar att det är pudeln det handlar om? Vet precis hur det är att ha en kräsen guling, här gick blodpulvret inte alls hem, hoppas du har mer tur! :)

Ja dom är hopplösa pudlarna ;) Här håller man på och gör sig till med barf, men inte ens det duger. Haha.

Men tror och hoppas på ister om inte blodpulvret funkar.

Barf är kört här hemma, jag har försökt :crazy:

Ister fungerade ett tag, köpte hem mängder för att jag var så lycklig och så slutade han en dag sonika äta det... Så kan det gå!

Min är ju så med, periodare. Men kanske går med ister i perioder.

Han är väl inte föööör smal antar jag. ingen hund svälter väl sig själv. Men tycker att han är tunn... Men oroar mig väl för mycket!

Skulle han få välja så skulle han leva på kycklinghalsar ;)

Var till affären nu på dan, men Ister var slut. Men däremot så fanns det talg i frysdisken från nöt. Det måste ju vara fett och gottigt?

Det borde vara likadant. Skillnaden är att det är fastare och kommer från idisslande djur om jag förstått det rätt.

Precis!
Det bästa är ju om jag har olka saker att variera med, eftersom han lätt 'tröttnar'. Sen är det ju så med Barf, man tar det man har typ. Haha (under rimliga omständigheter såklart!)

Bästa vore ju om man hittade något så överjävligt gott så han till och med åt lite grönsaker. Går med vom i bland, om han inte fått vom på en vecka kanske. Men kanske inte är sååå superviktigt att få i grönsaker mer än ett par / ggr i veckan då han får bra vitamintillskott i maten.

Precis!
Det bästa är ju om jag har olka saker att variera med, eftersom han lätt 'tröttnar'. Sen är det ju så med Barf, man tar det man har typ. Haha (under rimliga omständigheter såklart!)

Bästa vore ju om man hittade något så överjävligt gott så han till och med åt lite grönsaker. Går med vom i bland, om han inte fått vom på en vecka kanske. Men kanske inte är sååå superviktigt att få i grönsaker mer än ett par / ggr i veckan då han får bra vitamintillskott i maten.

Vi får också variera mycket.
Vilja tycker att kattmat är väldigt gott. Mjukmat/blötmat alltså. Blandar man det med hennes egen mat så brukar den slinka ner rätt snabbt. Det räcker oftast med 1-2 msk kattmat, bara så att det får smak liksom.
Vi köpte en korv VoH med ris och den var jättegod enligt henne. Hon har bara fått det en gång så jag vet inte hur spännande den är nästa gång men den kan också vara värd att variera med om du inte redan testat.

Hon får märgben också. Jag gröper ur märgen och lägger i en skål. Ibland äter hon, ibland inte men det kan du också prova. Märg är fett.

Vi har laxolja också. Samma där, ibland är det gott, ibland inte.

Ja du hör. Du är inte ensam om en kinkig hund.
Jag skriver mer tips om jag kommer på! Vi har testat en hel del här hemma :p

Jag har också testat VoH med ris, den äter lillhunden för den är så fettsnål. Men det är just det, vill ju ha något med mer fett.
Men vill han inte ha så är det ju klart bättre att han äter den än inget :)

Ska se hur han gillar talg.

Märgben fick dom till lunch här :D

Jag har också testat VoH med ris, den äter lillhunden för den är så fettsnål. Men det är just det, vill ju ha något med mer fett.
Men vill han inte ha så är det ju klart bättre att han äter den än inget :)

Nej precis, det är ju inte optimalt men bättre än ingenting :p
Sen har jag hört att vissa hundar lägger på sig mer utav kolhydrater än av protein och fett, huruvida det stämmer eller ej vet jag inte.

Liknande trådar

Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
823
Senast: Krålus
·
Hundhälsa Inser att torrfoder är hopplöst ute och nu är det såndär äcklig gegga i korvar som gäller av en himla massa bra orsaker. Det är viktigt...
2
Svar
23
· Visningar
4 516
Senast: jerseyko
·
Hundhälsa Suck! Har varit på djursjukhus med min hund för hans kliande öra och viss kläda på kroppen. Nu verkar allt som att det är foderallergi...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 551
Senast: Rose
·
Övr. Hund Nu har det hänt mig ännu en gång, jag har fått en kräsen hund! :mad: Jag bytte från hans valpfoder, Doggy professional extra valp...
Svar
2
· Visningar
1 153
Senast: Misiaczek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb
  • Uppdateringstråd 30