Bara en tvärnit och hyfsade bakdelsvändningar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Börjar hitta knapparna på tanten mer och mer i ridningen, även om jag känner att min stela rygg hindrar en del. Hon var dessutom nyklippt så det var en piggare tant (oklippt ser hon ut som en american curly :p )
Det "roliga" är att nu när vi börjat hitta helt rätt i traven så fungerade inte galoppen ok. Men jag är van, så har det varit ofta även med andra hästar. Tror det har med min sits att göra.

Övningen var bakdelsvändningar i skritt runt koner i ett fyrkantigt serpentinspår, sen trav eller galopp längs långsidan tillbaka.
I slutet red vi spåret även i trav där vi skulle försöka behålla känslan av bakdelsvändningen runt konerna även i traven.
Fick lite tillsägelse att inte tappa den kontakten jag fick i vändningarna sen när vi kom ut på rakt spår innan nästa vändning. Tillslut gick det väldigt bra för att sen tappa hela skiten när vi skulle trava av :meh: fär då blev tant lite grinig och jag var lite trött och orkade inte hålla emot hennes "grinighet"
Men som sagt någon typ av form fick vi till då och då under lektionen, vi gjorde bara ett slid-stop under hela lektionen och allt som allt kändes hon väldigt trevlig

Ikväll ska jag och skriva in mig på gymmet igen, sambon var nämligen där i går och skrev in sig och bokade tid till mig med. Så då är det väl bara börja träna dårå O_o
Iom att dottern slutar rida på ridskolan nu så är jag ju inte uppbokad hämta henne två dagar i veckan, så borde ha mer tid för ett par träningspass.
Frågan är ju var 17 jag har mina träningskläder :confused:
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har av någon okänd anledning blivit en fegis i ridningen. Fart känns plötsligt läskigt. Kanske beror det på att jag blivit gammal på...
Svar
6
· Visningar
1 293
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så blev det återigen dags för en lektion på privatlektionsstället vid världens ände. Jag fick rida dressyrkolossen – det gigantiskt...
Svar
3
· Visningar
1 081
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
1 000
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I måndags red jag en hopplektion igen. Det var första gången jag red lektion efter mitt ofrivilliga uppehåll. Jag fick jättehästen på...
Svar
0
· Visningar
419
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp